torsdag 30 september 2010

Nu vet man hur det blir ...


Så här kanske det blir.


Någon månad, eller i alla fall, några veckor
före Vasaloppet, då börjar pv bli mentalt frånvarande.

Allt som rör sig i hans huvud, handlar om uppladdning och själva loppet.

Nästa år, 2011, blir det först stafettvasan (underbar video!) tillsammans med AP & Micke, Anders, dr Böhlander och så pv då.

Det är på fredagen.

Två dagar senare stundar det Riktiga Vasaloppet, för pv:s del, alltså.

Och som om det nu inte vore tillräckligt, så ringer Anna och vill prata med husets herre.

Nu är det hennes tur att utmana!

"Ställer du upp?" frågar hon honom.

"Javisst!" säger han glatt och jag tar mig för pannan.

Så nu ska det tränas även för detta.


AP. Första cykelträningen.

Vätternrundan.

Anna har redan börjat.

I mailen nu på morgonen finns en bild (jag ska fråga om jag får lägga in den ..., "jag ser för djävlig ut på bilden, men ja, du får lägga in den", skriver hon senare och jag ler för mig själv ...) där hon står redo med cykeln .., då var klockan 5.30 och det första träningspasset skulle klaras av.

På sin egen blogg berättar hon om beslutet att ställa upp och passar även på att utmana en massa ridkompisar.

Och så avslutar hon så här:

"Själv kan jag bidra med smågodis.
Jag planerar nämligen att ha en cykelkorg fullproppad med smågodis när loppet går!
Så på inköpslistan står nu ett stycke cykelkorg.
Ja, och ett stycke cykel också förstås, för någon sådan har jag inte heller..."

Oj, oj, det här kommer att bli en tuff vår, inser madamen i det gula huset på kullen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får lägga dig i träning för att bli släktens lokala kranskulla!! ellem

Elisabet. sa...

ellem: ja, jag övar dagligen! Dr Böhlander ska ha sista-sträckan och komma i mål i Mora, men då står vi väl alla där .., fast jag får väl ha kransen .-)

På Vätternrundan kanske jag kan stötta med vätskekontroll -)

Anitha sa...

Och jag undrar när han ska ställa upp i Lapland Ultra ;-)

Elisabet. sa...

Anitha: han pratar om Göteborgsvarvet också! (Nu lär ju även vuxna diagnosticeras som ADHD-bärare ..., jag anar nog .-)