lördag 2 oktober 2010

Idag kommer hon ...



















När sonen var liten och jag började städa som allra värst, då ställde han alltid samma fråga:

"Kommer moster Rigmor och hälsar på idag?"

Så var det också.

Och är även idag.

Således har jag farit omkring som ett jehu i huset och medan jag dammsuger golven, städar badrummet, plockar in de få blommor som finns att sätta i vaser .., fixar två lammstekar i ugnen ..(potatisgratängen gjordes igår), ägnar sig herr pv åt eldning.

Och Melodikrysset.

(Är inte gardinen bara UNDERBAR!).

8 kommentarer:

Inkan© sa...

Röda telefoner tycker jag mycket om. Jag har också en sådan-illande röd 'Respons'. Signalen låter nästan ilsken- trots mjukt tonval.

Ha en fin dag med de stekta lammen...

battankax sa...

och jag har en röd Kobra! Å vad det låter gott med lamm&gratäng. Ha en fin lördag:)

bettankax sa...

jag har inte ändrat namn...

Unknown sa...

Jag hade samma telefon som jag sålde för ett tag sedan. Gardinerna passar precis. Kära gamla Dialog.

Bloggblad sa...

I dag har jag städat trots att ingen ska komma... det är nästan ovanligt nuförtiden. Synd att vi så sällan ids göra kalas, för förr när vi gjorde det ofta, hade jag i stort sett alltid städat och fint.

(Det var bättre förr...)

Mildamakter sa...

Nämen...en sådan telefon har jag med...någonstans i gömmorna. Det var en sådan jag köpte till min allra första lägenhet.
Måste se till att leta fram den :o)

Elisabet. sa...

Till er alla: telefonen är, bara så ni vet det, inte min, utan min storasysters.
Hon är nämligen en sån som inte slänger NÅNTING.
Allt från 60talet är kvar, t.ex.

Grytlappar som jag minns från min barndom .., glas, rubbet .-)

Vonkis sa...

Avslöjad :-)