fredag 15 oktober 2010

Morgon i landet Skåne ....

Efter en natt med Citodon (tack och lov att jag tackade nej till frukttjänsten i Falkenberg!) och "ställa sig i duschen och värma upp benen" och äntligen sömn vid tvåtiden, vaknar man och vet knappt var man befinner sig.

Ja!
I Ystad, ja!

Och jag tittar ut genom fönstret och ser den stora innergården där Tattoot håller till .., och solen är redan uppe och mot havet till är himlen rosarödfärgad.

Tänker att Fru Grå bor alldeles här intill - vink-vink till dig -!

Och sedan frukost, en helt överdådig frukost med tio sorters skinka/korv .., där är ost, ädelost, köttbullar, gravad lax, kokta ägg med räkor, tre olika sorters sill .., färsk frukt .., div. fil/youghurt, juice, ja, hur mycket som helst, plus ett himmelskt bröd som Mirka (f.d. granne från tidiga ystadtiden) hade bakat nu på morgonen, - helt underbart gott - gjort på fil och diverse fröer och annat!

Ett slags mysljus rådde i frukostmatsalen, vilket omöjliggjorde all tidningsläsning.

Det är väl ett ålderstecken, förmodar jag?

Nu ska jag lägga mig en stund och dra djupa andetag.

Citodon är rena sömnpillret.

Och att ta in på Ystad Spa & Konferenshotell kan jag verkligen rekommendera.

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Så underbart det låter. Ystad, hotellfrukost, rosa himmel....

Elisabet. sa...

Eva: det var ljuvligt!