måndag 11 oktober 2010

Stajling hit och dit ...

Hinner man läsa, blir man nog allmänbildad.


Idag tog jag mig an lilla hallen.

Eller lillhallen .., den som är som spindeln i nätet mellan vardagsrummet, köket, altanen (som ska bli ett innerum vad det lider och lider gör det...) och trappan till övervåningen.

Där har tidigare varit ljust turkosfärgade väggar, nu blir dom .. ja, just det, den här bloggen tillhör en enjängd madame, alldeles riktigt .., väggarna blir nu vita.

Så jag har stått med rollern och jag har använt pensel när det varit för trångt (där är fyra dörrar på det lilla utrymmet!) och sist av allt har jag stått bredbent med rumpan i vädret och med en trasa gnuggat på små, små, små vita färgprickar på golvet.

Det blir nog fint när det blir klart.

Pensionatsvärden kom hem (med bil) från jobbet ..., åt middag (stekt färsk rödspätta - himmelskt gott och Leinas enkla fisksås till .., 1 bytta creme fraiché + 1 fiskbuljongtärning .., värm upp så buljongtärningen löser upp sig ...) och stöööp sedan på soffan.

På tv är det Fråga Doktorn.

Eller "lekaren", som han kallas av programledaren.

Det pratas om sex.

Nåja.

Här är vi för trötta för sånt.

7 kommentarer:

Lisette sa...

Det där med 6 är bara överreklamerat ;)) Bättre med hallstyling! Kram på dig!

baratradgard sa...

Målar du dörrarna också eller var de vita redan?

Snart har du renoverat hela bygget! Kul!

Bert sa...

Men... Var inte PV däckad igår. Av feber och frossa? Och idag har han varit på jobbet och smittat hela skolan.

Tankevågor sa...

Vad fint det ska bli med vit hall och vad gott det lät med fisken! :-)

Elisabet. sa...

Lisette: absolut .-))

baratradgard: ja ..du, dörrarna har vi inte bestämt hur vi ska göra med. Förmodligen ska färgen bort och så får vi (läs: kanske pv ...) ta sig an dem?

Bert: ja,så illa är det, men är han inte där, så blir det heller inga lektioner, inga vikarier tas in och då får man smitta eleverna. Förresten av 1/3 redan borta - det skulle vara prov -.

Londongirl: fisken blev HIMMELSK! Grannfrun sa att hon bara saltade och hade på ströbröd, inget ägg .., så jag gjorde likadant och stekte i rikligt med smör.
Men hjälp, så smarrigt!

Elisabet. sa...

Bert: "var en tredjedel av eleverna borta redan ....", ska det stå.

Christina sa...

Jag håller också på hallstyling ;-)
Det där kommer att bli jättesnyggt!
Här hemma har vi en konstig färg i vardagsrummet, en slags gulton som drar åt grönt, och som jag inte kan med. Jag vill måla vitt - men det vill inte Håkan.
Ja - vi har gultonen kvar...