tisdag 12 oktober 2010

På agendan ....

lillhallen 

Tålamod - med sånt jag inte finner så där värst intressant -, är inte min mest framträdande egenskap.
Målning av väggar (än mindre av tak) är definitivt nåt som jag inte finner särdeles intressant.
Men snart är det klart.

gästrummet, som också målades ....

Mellan varven går jag in i gästrummet och tittar.
Så där för att peppa mig själv.
"Du ser, det blev bra till sist ...!" säger jag till mig själv.
Bokhyllan är min stora glädje.
Kvinnan i ramen längst till vänster, är min mammas mormor.
I mitten syns ättapjötten, numera Unge Herr Konstapel.
Och längst till höger pv:s underbare morbror, Gösta Pehrson.

och alldeles vitprickig är jag ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men är ni förlovade???????GRATTIS Missat detta/Babsan

Elisabet. sa...

Babsan: inte alls! Men jag bar en vigselring i 27 år och vande mig vid att ha en ring på det fingret, - den här fick jag i present av mina f.d. arbetskamrater -!

h-lady sa...

Lånade ditt underbara ord "inutivarm" idag... hittade inget bättre. :-D
Ha´det bäst!