lördag 16 oktober 2010

Ordet är "Alison" ....


Det är Robert Plant - gäst hos Skavlan - som pratar ..., och här sitter jag och ska lägga in morgondagens fönster och det är då jag hör honom nämna Alison.

Alison.

Och dörren till en av minnets alla rum slås upp .., bara lite .., men tillräckligt.

Jodå.

Det är fyrtio år sedan, men jag kommer ihåg det ännu.

Miss Alison Findlay
19 Warsett Road
Marske-by-the-Sea
Redcar
England.

Vi var brevvänner, då, i en annan tid.

På pricken minns jag hennes handstil.

2 kommentarer:

Torun sa...

...och har du någon kontakt med henne nu? Försöker själv leta en gammal brevvän från USA, Benton Harbor, Michigan!Trodde mig ha hittat henne via FAcebook - men det var fel person, med samma namn, förstås. Alltid svårare med oss kvinnor, eftersom vi oftast tar makens efternamn.

Elisabet. sa...

Torun: nej, inte alls! Den upphörde någon gång på 70-talet när jag hade fått två barn och hon fortfarande levde ett vanligt ungdomsliv.

Men visst är det förunderligt hur adresser kan fastna?

Under en kort, väldigt kort period, brevväxlade jag med en man i Tyskland. Horst Letz, hette han.

Men se, de adressen, den har jag glömt.