söndag 12 december 2010

Ålderstecken ...


bröllop i utkanten av ystad
det var inte jag som gifte mig


förr

för så där tjugo år sedan

gick man direkt till bröllopssidan

eller avdelningen nyfödda

alltid var det väl nån som man kände

nu

hoppar man över

allt det där

och klickar genast in sig

på avdelningen avlidna


// Bruden på bilden, nr 2 från vänster, var i många år min arbetskamrat.
Innan dess var hon kund i lilla kvartersbutiken.
En dag kom hon in och skulle ha utrikesporto, hon skulle skicka ett brev till England.
"Ett kärleksbrev?" sa jag och log.
Nej inte alls, hon skulle försöka få fatt i sin biologiska mamma.
Efter en tid kom bruden tillbaka till affären och berättade att jo,
nu hade hon hittat sin mamma och dom hade talats vid i telefon och allt var fantastiskt!
Något eller några år senare blev det bröllop och från England kom då brudens mamma, (det är hon som står längst t.v.) och brudens moster (till höger om bruden) och där var halvsyskon och morbröder och gud-vet-allt!
Vilket härligt bröllop det blev!
Själv hamnade jag intill brudens morbror som såg ut som en kopia av Crocodile Dundee-mannen ...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar också läsa lite i Norran och jag gör som du och klickar in mig där.
Trevlig blogg du har läser den varje dag.
Hälsn. Lena i Gävle fd Ursviksbo

Elisabet. sa...

Lena (sååå glad jag blir!!): men jag saknar Olle Lundqvists krönikor!

Ingela sa...

Då vet du förstås att tant Inga (Lundqvist) dog förra veckan.

Elisabet. sa...

Ingela: ingen aning! Ska genast kolla.

Elisabet. sa...

Ingela: jag hitttar ingen annons i norran? Hon var ju trogen VF .., har dom alls annonserat i norran?

Monica sa...

Vad roligt med bröllop och allt, och så fin du är, det blev en PV istället för krokodilman, han verkar ju rätt naturintresserad han också;-)

Elisabet. sa...

Ingela igen: hittade annonsen i VF!

Monica: ja, det var en trevlig tillställning, men nu är det äktenskapet - som så många andra - nerpackat i kartongen.