fredag 17 december 2010

hot stuff ....


en ung man från trakten av medelhavet

har hittat den här sidan

"jag tycker mycket om din blogg"

skriver han

och vill gärna veta mera om blogginnehaverskan

så där i förbifarten får jag veta

att han är tjugonio år

och singel

och jag svarar att hur kan du tycka att den är så fin

om du inte kan språket?

och förresten är jag snart femtiosju år och gift
(ja, jag tvärgifte mig på några sekunder)

han tycker om bilderna

säger han

sen frågar den unge mannen

om jag vid min höga ålder

ännu har ett "hot life"

och om jag nu still har det

så tycker han att det är "great"

förresten tycker han om katter också

skriver han

19 kommentarer:

Steel City Anna sa...

haha sånna kommentarer får aldrig jag :)

Elisabet. sa...

Anna: ja, om man bara lägger ut en bild på några hårlockar, då kan nån tro att det är en yngre madame som skriver.
Akta dig du om jag visade hela alltet ., då vore det slut med såna brev !

Jag misstänkte att han hade annat än "beundra-dina-bilder" i sinnet .-)

Evas blogg sa...

O la la ;)

Monica sa...

Hahaha, så rent uppiggande, om man har dem på avstånd vill säga, så här på bloggen, tur man varit rätt diskret;-) fast när jag skrev om paketskickande fram och tillbaka var det genast förmodar en herre som ville skicka paket till mig;-). En bikinibild på dig på fårskinnsfällen skulle kanske göra susen?;-)))) och i brasans sken, PV får genast ta fram kameran! Sen kan vi också ge ut en almanacka till välgörande ändamål, finns väl en del 55+ här inne.

Elisabet. sa...

Monica och Eva: en bikinibild av mig så vore där helt GARANTERAT inga beundrarbrev i min mejlkorg!!

Christina sa...

He he, garvar åt kommentarerna om bikinibilder på fårfäll i brassken :-)
Jag tror Monica kan få jobb på Amelia när hon vill ;-)

Men så gulligt - bad du inte om en bild ändå..ja, på 29-åringen?

Monica sa...

Kommentar till Christina, tänk det är min dröm att få vara på en tidning, gärna Amelia;-), bara testa hur det är, se hur det går till, ha en frågespalt;-) koka ihop lite noveller, nån medicinsk fördjupning, lite Qigongteman, baka cup cakes:-) kanske kan få chansen senare som volontär i pensionärslivet?

Christina sa...

Monica: Förverkliga det här vettja, skriv till några tidningar!
Jag lovar skriva in om du får en frågespalt ;-)

Elisabet. sa...

Christina och Monica: han tjoppade uppp och ville chatta på facebook också, ja, man får vara glad åt det lilla i den här åldern ,-)

Jag minns på dejtingsidan en ung man som bad att vi skulle träffas, helst på Finlandsfärjan, det vore trevligt, tyckte han.

"Du förstår jag har alltid drömt om att ha en äldre kvinna", sa han.

Jag föreslog lite diskret att han möjligen skulle byta ut "äldre" mot t.ex. "erfaren" (fast nu var det ju rätt illa stället på den biten också ..) kvinna, om han hade tänkt sig ett bra resultat på sitt fiskafänge.

Någon finlandsresa blev det inte.

Monica sa...

Tack Christina, kanske behöver dig som referens och frågespalt ska jag absolut ha! Och det är säkert, jag har tänkt så ofta, hur roligt skulle det inte vara, sen kanske det inte är det men då vet jag, fast tror man kan ha väldigt kul:-) Och inbjudan till fårfällsfotografering gör jag redan här, gäller alla minst 55 uppnådda. Och ändamålet får vi diskutera när pengarna väller in:-)

Elisabet. sa...

Monica: hahaha .., ja, det blir nog en fin almanacka! Jag ska gärna sponsra er ,-)

Cecilia N sa...

Men ni har väl sett filmen Kalenderflickorna?

(Heter den väl? De engelska damerna som kokade sylt och påtade i trädgården och var ganska trötta på att bara ha traktens stenbroar på kalenderbilderna ... i år igen ...)

Christina sa...

Cecilia N: Jodå, den har vi sett, men nu är det dags för bloggmadamerna efter vad jag förstår;-)

Tankevågor sa...

....och jag har en "mailbeundrare" från Grekland som läser min blogg. Han är i samma ålder som din.

Ja se killar!

Men nu får jag en massa roliga bilder i huvudet om en kalender á la bloggmadamer 50+ ;-)

Vi kan ju drapera oss bakom våra hundar Christina....du har ju två! Jag får nog ta till lite mer fårskinnsfäll att vira in mig i.
Undrar vad vi ska samla in pengar till....almanackorna kommer ju att säljas som bara den! (Eftersom våra egna män antagligen kommer att köpa upp varenda exemplar!)
;-)

Monica sa...

Ja precis, den där filmen det är ingenting mot vad detta kan bli;-) tror jag satsar på Amelia, tidningen M är för mesig för oss;-)

Christina sa...

Londongirl: Jag ställer gärna upp som kalendermadame, med två hundar som förhoppningsvis kan skyla det värsta ;-)
Bloggmadamen själv har ju två katter, eller hur - och ung beundrare?

Anita sa...

Haha.. här var det roliga kommentarer!

Underbart!

Jag ställer också upp i almanackan! ;) Med tre lurviga vofsingar som drapering. ;)

Elisabet. sa...

Londongirl, Anita, Cecilia N: det kanske blir en väldig anslutning .., många som vill vara med, ja, bäst det är räcker inte månaderna till!

Elisabet. sa...

Londongirl: den här mannen är från Turkiet och tjoppar nu också in på min facebooksida ,-)

Jag får nog skicka en helfigursbild, så falnar nog intresset per omgående ,-)