lördag 8 januari 2011

Lördagsfönstret ...


I det lilla gula huset nere vid slingervägen, ser det ut så här numera.


"Ja, nu är det slut på det roliga ...", säger pv.

I morgonkväll ska klockradion ställas på 05:00.

Och för mig återstår ytterligare nio dagars ledighet.

Nästan exakt sex månader är det sedan jag stämplade ut från Ica Supermarket i Ystad.

Nu vankas ett annat sorts liv.

Ny arbetsplats, nya arbetskamrater.

Nya rutiner.

Det händer att jag ligger vaken i kvällsmörkret och undrar hur allt ska bli.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Aldrig någonsin har ett jullov gått så fort som det här tycker jag.

Men det kommer att gå BRA Elisabet! Hur mycket är det du ska jobba? Minns att du fick ett bra schema men inte var det väl heltid?

Aldrig i livet vill jag jobba heltid igen. Mina lediga fredagar är värda så mycket mer än pengar. :-)

Elisabet. sa...

Londongirl: det är ett helt underbart schema - det bästa jag någonsin har haft - och lite mer än halvtid, men det är okej.

Det är väl mest det här att man ska in i nya rutiner och lära känna nya arbetskamrater ,-)
Men det ska nog gå bra.

Det är ALLTID så här när jag byter arbetsplats (som jag inte har gjort så värst ofta ..).

UllaMona sa...

Jag är alldeles säker på att det kommer att gå bra...självklart kommer det att vara lite pirrigt första tiden.
Läste i din blogg att Perra har gått bort, så himla onödigt.
Tänker på Anitha.

Kram

Elisabet. sa...

UllaMona: ja, det är alltid samma sak ...och det har gått bra hittills ,-)

HEMSKT med Perra. Nästan ofattbart.

Cecilia N sa...

Ja, men du vet ju att du reagerar så inför att byta jobb eller uppgifter och du vet ju också att det ändå brukar gå jättebra.

Ta det som en förkylning.