torsdag 6 januari 2011

Å, vilket underbart program!


Ja, tusen tack Sportspegeln för alla kvällar ni har förgyllt i ens liv!

Och Marie Lehman .., vilken duktig programledare den kvinnan är!

Nu har vi suttit här, pv och jag själv, - båda enormt sportintresserade - och smajlat mest hela tiden åt alla gamla Sportspegel-snuttar och vi har nästan rörts till tårar när vi skådat Thomas Wassberg i skidspåret, Putte Kock med sin cigarr .., Sven Plex (som ju ÄR Vasaloppet för mig) och alla andra b bekanta ansikten.

Sååå roligt och intressant att få se hur det går till bakom kulisserna.

Och vilket fenomenalt skridskoreportage av den eminente och begåvade Göran Zachrisson!

Vi har också funderat över vad det är som gör att man tycker så bra om sportjournalisterna?

Ja, så där så att man nästan tycker sig vara nära bekant med dem.

"Och dom ser så himla trevliga ut!" säger jag.

Pensionatsvärden håller med.

2 kommentarer:

Amber sa...

My God - hur är man funtad om man rörs till tårar av något som rör sport? :-) Möjligen skulle jag röras till tårar om jag måste se på sport.

Tänk vilken tur att vi är olika - annars skulle det bara vara sport på tv, eller aldrig vara sport på tv.

Elisabet. sa...

Amber: ja, det kan jag säga dig, att hade jag mött en man som inte vore sportintresserad, då hade det nog varit ajöken direkt ,-)

(Förmodligen från båda håll ...)