fredag 7 januari 2011

P 1 .....

I Haitis flyktingläger våldtar beväpnade män (läs: banditgäng) kvinnor i alla åldrar.

Totalt skyddslösa kvinnor och barn!

Och i nyheterna berättas om ett afrikanskt land där soldater deltagit i massvåldtäkter, men först har många av kvinnorna misshandlats medvetslösa.

Ibland .., tänker jag .., att hon nog inte hade så fel, den där kvinnan som tyckte att män uppför sig som djur, ja, värre än så är det ju.

Faktiskt.


// Och detta är förstås inget nytt. Man tar sig för pannan.

7 kommentarer:

Anita sa...

Jag håller helt med dig Elisabet!
Jag tror ingen kvinna skulle kunna göra sådana grymheter som dessa män behandlar kvinnorna i dessa länder. De är värre än djur!!

Tack och lov är inte alla män så..

Anonym sa...

Så där gör inga djur....ellem

Elisabet. sa...

ellem: nä, det är sant, man kan undra vad man ska ta till för ord?

Anita: javisst, jag inser helt och fullt att inte alla män är sådana, men tillräckligt många ändå?
Jag FATTAR det inte!

Sånt här förekom ju även på Balkan .., vad är det som gör att män kan tappa fattningen så? Skulle det kunna hända även här?

SoF sa...

Det har jag tänkt på många gånger, sedan det där uttalandet kom.

Att jag faktiskt (när jag hör om den här sortens krigföring) känner stor sympati för de orden - vad annat kan man kalla dessa varelser för.
Inte ens djur vill jag kalla dem...möjligtvis O-djur!

Det är så fasansfullt så jag vågar bara nudda vid det, i mina tankar.

Tankevågor sa...

Fruktansvärt och jag håller med Ellen...så gör inte djur!
Sån grymhet! :(

Steel City Anna sa...

Är det ingen man som vill kommentera?

Elisabet. sa...

SoF och Londongirl: jag håller med förstås!

Anna: män som läser här känner sig nog inte träffade, inte tror man väl ändå att någon normalt funtad man gör så här?

Men det händer ju.

Det var nog "normalt funtade män" som spårade ur totalt på Balkan?