onsdag 25 maj 2011

"Jag vet vad jag ska köpa i 56-årspresent .."

'

Så här ser pv:s glasögonlager ut.

Då har jag ändå inte tagit med dom som ligger i bilen, eller vid hans säng .., eller i badrummet.

Av dessa fem - slumpvis upphittade par - saknar nr 1, nr 2 och nr 3 ett glas.

Tre av de fem paren saknar en skalm.

Det händer ibland att pv, när han läser morgontidningen, har två glasögon på sig.

Då har han liksom kompenserat det ena borttappade glaset, med ett annat par som har glas just där.

Så till er som kommer på besök i sommar - i stället för matbidrag - ta gärna med begagnade glasögon med styrka 1.5 - 2.0!


Så här ser mina ut.

Ett enda par har jag.


Jo, titta!
Här är dom ..., och lever farligt!

Fet är förstås bara en tidsfråga innan dessa saknar antingen skalm eller glas.

13 kommentarer:

Lisette sa...

Undras om inte PV och jag har någon gemensam släkting i de bakre leden ;)))

Ulrika sa...

Hahahahahahaha!! :-D

Anonym sa...

Måste du verkligen lägga ut allt på denna blogg????
PV

Elisabet. sa...

Lisette: ja, du kanske är smålänning du också! ,.-)

Ulrika: du kan väl inrikta dig på styrka 2.0, så får Gunnar och de övriga hålla sig till 1.5 ,-)

PV: absolut!

Ulrika sa...

Men du är söt, Pv.
*fniss*

Joanna sa...

Elisabet, ringer Skånemejerier upp och tar beställningen? För isåfall ska jag se till att få ringa till er i sommar!

Elisabet. sa...

Joanna: om det vore så väl! När jag arbetade i lilla kvartersbutiken ringde VI upp till Skånemejerier och läste upp ordern. Nu går allt via datorn ,-(
Då ska du alltså arbeta där? Kul för dig!

Anna-Lena sa...

Sådär har vi det hemma också. Mängder med glasögon av olika kvalitet, dock aldrig på rätt ställe när de behövs. Själv bär jag alltid glasögon - då är det mycket lättare att hålla reda på dem.

PV: Det visste du ju innan ni flyttade ihop :-)

Monet sa...

Haha va kul! Särskilt det där att han parar ihop två trasiga:-)

Här ligger det också glasögon (makens) lite varstans men han har riktiga och dyra optikerditon så han håller bättre reda på dem. För 1.5 och 2 som pv har är väl såna man kan köpa på macken?

Jag tycker det är en väldig tur att pv fått en så ordentlig och rekorderlig kvinna i huset. Ordning och reda både inne och ute!!

Micke sa...

Hahaha, härligt det där!

Påminner lite om min pappa det där, han måste ha 20st som ligger och skräpar! Det är 2-3-4st uppe vid datorn, 2-3 på bordet, 2-3 i varje bil osv.

Håll hårt i dina du!

Moster Mjölgumpa sa...

Så märkligt, för tio minuter sedan gick jag här hemma och samlade ihop lite glasögen, den oäkta makens alltså. Jag la dem i en låda och tänkte: -Detta skulle man kunna blogga om....

Monica sa...

Oj oj oj, kanske en ögonundersökning och så något trendigt skulle passa i present? Du hittar nog på något Elisabet. Och är det bara 56? Jag generaliserade lite om sportmetoder tror jag till något kryckinlägg, menar ABSOLUT inte PV ser en dag äldre ut än han är, snarare yngre;-),(utan kryckorna då...)

Cecilia N sa...

Jag har två par, från optikern: ett par för läsning och så de andra för dator och allt annat.

Jag minns när mormor eller morfar sökte sina glasögon när jag var liten. Och så hittade jag ett par och kom springandes med dem, men det var ju alltid fel par!
Det förstod jag aldrig.

Förräxten, jag har faktiskt ett par till: ett par läsglasögon från preoptikertiden. De ligger vid sängen för om jag får för mig att läsa där så ids jag inte gå opp och leta reda på de riktiga.