söndag 22 maj 2011

All denna längtan ...





7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Men Bettan! Du har väl slutat att läsa annonser?

Fast... visst kan jag undra hur min egen skulle se ut, kanske så här:

Medelålders kvinna med inbyggda airbags söker dig, välbetalda man, som kan laga mat, städa, massera, sköta trädgård, styra en båt, byta däck, tanka.
Om det blir nån tid över kan vi gå på konsert eller ta en promenad.
P.s. Du måste förstås kunna sjunga också!

Elisabet. sa...

Bloggblad: i hela mitt liv har jag läst kontaktannonser .., jag tycker att det är hur intressant som helst ,-)

För 30 år sedan var det aldrig nån som uttalade att motparten skulle vara smal/slank/vältränad. Då skulle dom vara rök, - och spritfria och tycka om mysiga hemmakvällar.

Ja,jysses om man själv skulle skriva .., det skulle inte bli många svar om man höll sig till sanningen ,-)

Steel City Anna sa...

Hon hade höga tankar om sej, hon som både är smal, vacker och dessutom klok som en hel vecka :) Det var roligt formulerat men ack så mycket att leva upp till på första dejten!

Monet sa...

Jag trodde inte den här sortens annonser fanns längre? Sker inte allt via internet numera? Och varför ska prompt männen ha en tio år yngre fru (minst), det har alltid förbryllat mig. Eller inte.

Och Bloggblads annons tycker jag är helt perfekt. Särskilt det där med "inbyggda airbags":-)

Ulrika sa...

"Obstinat, envis och bestämd 40-åring, tvillingsyster med Michelingubben, söker självständig man som kan laga mat, stryka sina skjortor själv och gå på marken utan att jag dyrkar den."

Kanske. :-)

Cecilia N sa...

"och gå på marken utan att jag dyrkar den."

Haha!

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ja, man får hoppas att motparten har humor ,-)

Monet: oh ja! Hur många som helst, finns det!

Ulrika: problemet är väl att så är det ofta med kvinnor (i alla fall dom jag känner ...) att i början så dyrkar man marken, sen blir det som vanligt ,-))

Det omvända gäller nog också?