torsdag 26 maj 2011

Dagens fönster ...



... kommer från Härjedalen.

Det är ett fönster från Sveriges högst belägna kyrka.



Så här vackert ligger den .., och jag tycker verkligen om vita kyrkor.



Här finns mer att läsa om kyrkan.

Och så här skriver avsändaren, som är Micke från Ångermanland.

"Hej.

Jag tänkte ju på dig och ett fönsterfoto när jag kom körandes förbi Sveriges högst belägna fönster av just den sorten ..., och då menar jag kyrkofönster då jag skriver sorten och finns på Tännäs vita vackra träkyrka som ligger på 648 m.ö.h.

Denna kyrka finns i Härliga Härjedalen, strax intill Funäsdalen i dess västligaste delar, och den är Sveriges högst belägna och har en skylt med det också.

Du får ett foto på själva fönstret och sen ett på kyrkan så man ser helheten samt skylten..

Mikael."

1 kommentar:

Anita sa...

Vilket vackert fönster!