lördag 28 maj 2011


Hos grannen, han från Ystad.
Rhodendron i olika nyanser och prydliga rader i trädgårdslandet.

Idag jobb från halv nio till halv åtta och nu med en ny bekantskap, Hanna B.

Å, sickna rara töser som blir ens arbetskamrater!

Hanna är - precis som jag själv - yngst av tre syskon och ett rejält sladdbarn.
Mjuk och go och rar.

Massor med kunder och ont om tid att grädda bröd och fixa mejeriet, men det får bli som det blir.

Innan jag gick hem för dagen, gjorde jag i ordning allt bröd som ska gräddas i morgonbitti - det står nu i kylen -. Perfekt, då är man mer i kapp när ruschen kommer!

Trevliga kunder; en kvinna från Umeå .., en annan från Piteå och jag undrar hur många gånger per dag man får frågan var man kommer ifrån - egentligen -?

Nu är det fotboll på tv och mörkt och regnigt ute .., jag funderar på att göra tidig kväll .., i morgon är det arbete igen, nu från halv tio till halv sex ungefär. Därefter stundar ledig måndag!

Jag säger bara en sak: h a l l e l u j a!

5 kommentarer:

Linda sa...

Arbetstiderna är inte att leka med :(
Jag är glad att jag slipper jobba på helgerna. Jag är alldeles för bekväm.

mossfolk sa...

Ja, jag säger som Lindalotta, de där arbetstiderna låter verkligen inget roliga. Ledig lördag och söndag, det är min melodi det ;)

Jenny sa...

och jag jobbar 9.30-18.15 imorgon, och 11-18.15 på måndag, sedan väntar en dags ledighet! =)

AP sa...

Å, då får du en ny Hanna, fast utan H på slutet :)

Elisabet. sa...

LindaLotta och mossfolk: men jag föredrar oregelbundna arbetstider, det passar mig perfekt!
Nu är jag ledig måndag, arbetar 8.45 - 12.00 på tisdag, 14 - 19.15 på onsdag, torsdag 10.45 - 18.15 och fredag 8.15 - 19.15, sen är jag ledig lördag, söndag och måndag.

Det blir otroligt varierat och kort-dagarna hinner man till stranden antingen före eller efter jobbet!

AP: ja, det är min fjärde Hanna ,-)

sportigajenny: vi har väl ungefär samma tider, kan jag tro? Men aldrig att jag skulle vilja arbeta 9 - 17 alla dagar!