söndag 22 maj 2011

Någon saknar sin morfar ...


En liten AP skriver till sin mormor som inte heller längre finns kvar.


Familjesidan i hemtidningen är det jag läser först.


Några nyfödda känner jag inte till .., inte känner jag igen dom nygifta heller.

Det blir till "dödsfall" man tittar in.

"Jaha .., där är han/hon hemifrån!" säger man ofta.

Leden tunnas ut.

Ibland läser jag om för mig helt främmande människor också.

Så där som om Joel Lundström, som har avlidit i en ålder av 73 år.

Och alldeles inutivarm blir jag.

Så här står det, bland annat:

"Vår kära morfar har somnat in. Det känns fruktansvärt overkligt för oss alla.

Vi försöker verkligen förstå men det går inte.

Vi är så glada och tacksamma för all den kärlek och glädje som morfar gett oss alla.

Det finns ingenstans man har känt sig så välkommen som hos honom och mormor.

Detta kommer vi att ta med oss. Vi skulle vilja vara som han var: glad och tacksam för det lilla och ständigt positiv.

För honom var livet underbart och det är så vi kommer att minnas honom.

Han var den bästa morfar vi kunde ha och vi är glada för all den tid vi fick med honom.

Men vi kommer att sakna morfar.

Ingenting kommer bli sig likt utan honom.

Vi kommer att sakna att någon slår ihop händerna och säger "men gud, så fantastiskt att ni är här!"

Det kommer inte heller att vara samma sak att åka till Bastuträsk då han inte är där.

Det tomrum han lämnar efter sig kommer aldrig att kunna fyllas.

Men i våra minnen kommer han alltid att finnas kvar."