torsdag 14 juli 2011

Det kommer väl västerifrån ...


... för det tycks alla lågtryck göra och det första som händer är att lågtrycket passerar Halland och där lättar på bördan i form av hällregn ..., och när jag ska köra hem blåser det dessutom omåttligt friska vindar, nästan så att man vinglar omkull!

Den regncape som snälla svägerskan förärade mig, den fick sannerligen göra tjänst på hemvägen.

Och nu har det gula huset fått tillökning i form av en pv:s dotter Hilda och hans brorsdotter Kajsa och i skrivande stund är dotter och pappa på väg till Halmstad för att hämta upp Hildas pojkvän Patrik och här har spelats dragspel (Kajsa) och lite piano (Kajsa) och gitarr (pv) och nu ligger denna musikaliska madame (hon som minsann hade bättre tid än sin farbror på Vansbrosimmet .., ajajaj, vad det ska irritera honom ...) och läser Svensk Damtidning, allt medan jag nästan hostar ihjäl mig.

Nån slags jazz från cd-spelaren.

Och en enda arbetsdag återstår, sedan är det semester.

Nio dagars ledighet.

Halleluja.

4 kommentarer:

Vonkis sa...

Visst är det härligt med semester, jag gillar konceptet mer och mer :-)

Elisabet. sa...

Vonkis: i mitt nästa liv ska jag ha ett arbete som renderar sju veckors semester. Typ polis eller nåt sånt.

Turtlan sa...

Samma här. En dags jobb kvar. Sådär 8 timmar sen får det vara bra på ett tag. Fyra veckor rättare sagt.

Du får kortsemester i år men det kanske bli så när man är nyanställd? Bättre nästa år kanske?

Exakt så där 7-10 veckor skulle vara lagom. Undrar bara om jag skulle klara av komma igång att jobba sen....?

Go semester lite i förväg :-))

SoF sa...

Bilden E, bilden...!!
(så fin, så fin)

Önskar dig sköna lediga dagar!!

Det får faktiskt bli en semesterkram idag.
Kraaaaaaaaam!! :)