måndag 11 juli 2011

På kullen ....


Tanken var att vi idag skulle susa iväg norrut, till Gränna.

Där skulle vi besöka turistbyrån och gå på guidad tur och guiden skulle vara sportigajenny.

Nu blev det inte så.

Igår var jag förfärligt hostig på jobbet .., idag har jag nästan ingen röst och hostar mig galen mellan varven.

Pv har ägnat en stor del av dagen åt att måla andra varvet i vardagsrummet .., jag har ringt och förvarnat min chef om att jag kanske blir hemma i morgon och sedan ändrat mig och ringt och sagt att "nej, men jag kommer ..." (fyra arbetsdagar återstår, sedan väntar semester .., det ska nog gå vägen) och sist av allt åkte vi till Sennans snickeri, nordost om Halmstad, där det inhandlades brädor som ska bli till hyllor på ömse sidor om det ena fönstret i det nymålade rummet.

En sväng förbi Coop vid Eurostop blev det.

Och middag ute i det gröna.


Som vanligt håller sig pElle max femtio centimeter ifrån oss.

sigge nilsson däremot .., han ligger fem meter bort och fast vi ropar på honom, bryr han sig inte.

Vinklar bara på öronen lite.


Men liiiite låter han sig gosas med.

Lite motvilligt.

Att bli masserad i nacken .., ååå, det är ändå det skönaste som finns, då kan man uthärda en stund i husses knä.

Tidigare idag såg jag tre skator som tjattrade och läxade upp sigge, som låg alldeles prick stilla på gräsmattan och inte brydde sig det minsta.

Max någon meter ifrån honom var skatorna och om ni visste hur det lät!

Senare upptäckte jag en lång fjäder vid vinbärsbusken.

Hmmm .., undrar just om det var därför han blev så uppläxad?

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ni är så välkomna en annan dag! Har ni tur kan ni kanske få en liten "specialvisning"! =)

Bloggblad sa...

Men du ska inte slita ut dig före semestern så att du ligger som en trasa när du blir ledig!

Jag hade en lindrig men irriterande liten förkylning veckan efter skolavslutningen, det kommer som på posten när jag slappnar av. Eller "kommer som ett mail" låter väl nästan lite säkrare...

Monet sa...

Jag säger som Bloggblad: ta det lugnt och ta hand om dig. Och inte är det väl så kul att sitta i kassan och kanske smitta ner kunderna?

Du ska ju vara frisk och njuta av din ledighet, inte kurera sommarförkylningar!

Elisabet. sa...

sportigajenny: ååå, ja, det skulle sitta fint!

bloggblad och monet: finns det nånting jag har ren ångest för, så är det att sjukanmäla mig. Det är sant. Jag har ont i magen innan jag ska ringa och meddela att jag inte kommer.
Nu arbetade jag idag - nästan utan röst - och sa till chefen att är jag så här i morgon, då blir jag hemma.
UNDERBARA, UNDERBARA Frida erbjöd sig att ta min eftermiddag - hon har själv förmiddag -, bara hon fick nån slags lunch och då löste det ju sig.

Hoppas att jag är okej tills på torsdag.

Varför har jag ångest? Jo, det finns inte en arbetsgivare som blir glad av såna besked (sjuk ..) och jag tänker på alla dom som kanske ofta är sjuka .., hur hemskt ska det inte vara?

Men nu ska här kureras.