fredag 15 juli 2011

Så här är det ...

Jag fullkomligt ä l s k a r P1.

Och när jag - den här sista arbetsdagsmorgonen före semestern - (och första natten utan hosta!) ligger i sängen och lyssnar lite förstrött på morgonsändningen och till reportaget som handlar om myndigheter som går på semester och vad det kan ställa till med .., då tänker jag att ååå, vilket bra reportage!

Omväxlande .., ja, helt enkelt bra gjort!

Reportern heter Mikael Sjödell.

Rubriken är "Myndigheter på autoreply drabbar enskilda."

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Usch, jag känner mig elak idag!

"Buhuhu, myndigheten har gjort fel". Näe, om Petra bara hade betalat sina räkningar så hade det aldrig inträffat!

"Buhuhu, jag kan inte skicka mail till en enskild handläggare på Transportstyrelsen". Nähä, men i svarsmailet hänvisade ju faktiskt personen ifråga att man skulle maila en annan adress. Gör det då för sjuttsingen!

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, men det kan jag hålla med om, men det är själva hur han har mixat reportaget som jag tycker om. Och ja, det viktiga är förstås vad som sägs i det, men ändå, jo, jag tyckte om sättet det var gjort på. Och ja, man SKA betala sina räkningar i tid!