fredag 15 juli 2011

Flera brev från Nelly ...



"Hej igen!

Det var ganska kul att skriva brev, så jag skickar ett till, så får ni se hur härligt vi har det, Bosse och jag själv.

Här ligger vi i soffan, ja, det är så att Bosse är på kollo hos oss i helgen.

Å, så snygg han är!

Men vet ni, att mattes mamma - hon som bloggar ihjäl sig nästan -, hon tycker att Bosse är .., ja, i alla fall inte särskilt snygg.

Det tycker jag är trist.

På kvällarna hoppar Bosse och jag upp i soffan och sover nära varandra.

När jag var liten valp och nyss hade kommit till matte och husse, då fick jag a b s o l u t inte vara i soffan.

Efter någon vecka, då sa matte att jag FICK hoppa upp i soffan, för hon tyckte det var så jobbigt att jämt sitta på golvet.

Ibland får jag följa henne till stallet, till Taurus, hästen..
Om ni tror att jag är rädd för hästar, så har ni fel.

Jag brukar skälla om dom stampar och har sig i spiltan.
Det är häftigt.
Faktiskt tror jag att dom är lite rädda för mig.

Här, där vi bor, finns massor av katter.

Matte säger att jag absolut inte får jaga dem, men det gör jag ändå.

Hälsningar från Nelly."

Inga kommentarer: