fredag 5 augusti 2011

Dagens fönster ...


Å, håll med om att skånska fönster är så otroligt vackra!

Det här kommer från Haväng på Österlen och så här skriver avsändaren:

"Helt enkelt ett fönster som finns på (eller heter det vid....) vandrarhemmet vid Haväng strax norr om Kivik.

Stråtak och blomster.

Helt enkelt så var det.

Turtlan."

Fourmum sa...

Åh, där har jag varit, mer än en gång till och med :)

Första gången var jag och hälsade på bondgården bredvid för att titta på en hundvalp som var släkt med min tidigare hund.

Andra gången var 2 veckor senare när jag skulle hämta hundvalpen :)

Tredje gången var förra sommaren när vi mellanlandade där och passade på att bada vid Havängs vackra strand.

Det är så vackert där.. så där så man blir alldeles tyst och bara står där och njuter, försöker memorera och spara känslan ..

SoF sa...

Åh, älskade Skåne! Aldrig att jag tröttnar på allt vackert där.
Fastän det bara är 14 dagar sedan jag var där senast - så skulle jag kunna tänka mig att åka dit igen...snart. :)
Tack för en jättefin fönsterbild!
Varma idag-äntligen-regn-hälsningar!

cruella sa...

Det vandrarhemmet utgör borterändan på min löprunda, väldigt fint, för att inte tala om Verkeån och backarna och heden och tallskogen omkring:-)

ellem
sa...

Å, så vackert! ellem





6 kommentarer:

Anonym sa...

Å, så vackert! ellem

Fourmum sa...

Åh, där har jag varit, mer än en gång till och med :) Första gången var jag och hälsade på bondgården bredvid för att titta på en hundvalp som var släkt med min tidigare hund. Andra gången var 2 veckor senare när jag skulle hämta hundvalpen :) Tredje gången var förra sommaren när vi mellanlandade där och passade på att bada vid Havängs vackra strand. Det är så vackert där.. så där så man blir alldeles tyst och bara står där och njuter, försöker memorera och spara känslan ...

SoF sa...

Åh, älskade Skåne!

Aldrig att jag tröttnar på allt vackert där.

Fastän det bara är 14 dagar sedan jag var där senast - så skulle jag kunna tänka mig att åka dit igen...snart. :)

Tack för en jättefin fönsterbild!

Varma idag-äntligen-regn-hälsningar!

cruella sa...

Det vandrarhemmet utgör borterändan på min löprunda, väldigt fint, för att inte tala om Verkeån och backarna och heden och tallskogen omkring:-)

annannan sa...

Det där är väl vandrarhemmet som alltid håller ett par rum för den som kommer - vandrande? (Eller är det en myt?) Skåneleden går där förbi.

Elisabet. sa...

annannan: inte en aning, har jag! Å, jag längtar till Skåne! Om två veckor är vi där ,-)