måndag 5 september 2011

Imorgon ....


... behövs ingen uppstigartid.

I morgon kan jag göra precis vad jag vill.

Eller inte vill.

Om det ösregnar, så där som idag, kan jag ligga på soffan Ektorp tillsammans med världens underbaraste harry nilsson och kanske kommer sigge och pElle också in och jag ska tända ljus som doftar vanilj och jag ska reprislyssna till någon sommarpratare och läsa söndagens DN från första till sista sidan och jag ska göra mig en god frukost och kalasa på förvällda vaxbönor.

Och lösa korsord.

I alla fall försöka.

Det är vad jag ska göra.

// Den vackra och i mina ögon sinnliga tavlan, målades av min favorit, Anna Ancher.
Om henne kan ni läsa här, ja, om ni nu är intresserade.


Så här såg hon ut, Anna.

I början av 90-talet promenerade vi omkring i Skagen och passerade då det hus där Anna och hennes mer berömde konstnärsman hade bott i. Det var nu som ett litet museum, men tyvärr stängt just då. Någon gång ska jag titta in där!

Men det kan ni göra nu på studs, om ni vill.
Klicka här.

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Det där är en tavla som jag tänker på ibland.

Elisabet. sa...

Cecilia N: jag tycker så oerhört mycket om hennes tavlor ...., med till synes så vardagliga motiv.
Inget krusidullande.
Och ofta med människor nära ett fönster - kanske får att få in ljus när tavlan ska målas - ?