torsdag 8 september 2011

Mindre modiga .....


Och så blir det långprommis med harry, ja, innan det är dags att åka till jobbet.

Idag ska det nämligen "brainstormas" angående kassarutiner och någon hjärnstormning har jag aldrig tidigare varit med om, mer lätta sjöbrisar, men nu ska det tydligen bli andra bullar av.

För att vederkvicka själ och huvud tar vi långrundan, fast nu omvänd ordning.

Först havet och stranden och nu är det helt annorlunda mot för gårdagens oväder .., nu är det soligt och fint och v a r m t!

Allehanda "rat" har flutit iland .., plastpåsar, flaskor, en bräda .,. rep och burkar!


"Neeeej! Där står en sån där hemsk en ..!" kanske han tänker, harry nilsson.
En bit därifrån står ytterligare tio hästar.

Vi har hört hästarna gnägga och harry har spanat lite oroligt .., och när vi nu har stängt grinden om oss till lilla båthamnen och är på väg upp längs ljungheden, då ser vi dem plötsligt.

Och den där - i vanliga fall glatt svansviftande krabaten -, blir väldigt spak och tittar genast åt sidan.

Det blir till att krångla sig förbi, men hästen följer oss i hasorna och jag halkar i lervällingen och smutsar ner min anorak.



Än värre blir det när vi är på toppen
och ska över den A-formade stegen.

Nu v ä g r a r harry att gå en meter till!

Det slutar med att jag helt enkelt får bära honom, och andra hästen från vänster, den vill prompt nosa på det där svarta byltet som dinglar i min famn och sen vill den eskortera oss ända fram till stegen, ja, men det var ju väldigt schangdobelt!

När vi sen kommer hem, släpper all spänning.

Då börjar harry jaga pElle - han vill väl ta ut all rädsla ur kroppen - och nu skäller och hoppar han runt den lojt vilande pElle som ligger på altanen och inte bryr sig ett dyft.

"Ja, ja .., härja på du ...", är det som om han tänker.

Och nu har harry krupit ihop under bordet där jag sitter .., han sover tungt och jag ska göra mig klar för att moppa till mitt livs första "brainstorming".

Ungefär så.

6 kommentarer:

Fourmum sa...

Tack så mycket för morgonens (lunchens kanske) skratt. Jag ser er framför mig där du kämpar för att hålla/bära harry och samtidigt halkar i leran och hålla undan de söta, men såå nyfikna hästarna :)

mossfolk sa...

Ja, men då får vi hoppas att ni får ut några kloksaker ur brainstormingen :)

Att gå med vovve i hästhagar tycker jag är förfärligt obehagligt. Jag har sett så många gånger när hästar har varit väl nyfikna, "undersökt" med tänderna eller slängt fram ett framben. Bara på lek, men de är ju så stora och svansviftande fyrbeningar ganska små... När det gällde Lurvig behövde jag sällan bekymra sig. Han aktade sig för eltråden och höll sig helst utanför hagen :)

Anonym sa...

Jag tror du är bättre på Brainstorming än du tror.Lycka till /Babsan

Anonym sa...

Ibland blir de fyrbenta små och rädda och tunga!
Dabil

Elisabet. sa...

Fourmum: ja, min anorak ska in i maskinen ikväll .., den blev rejält nersmutsad ,-)

mossfolk: jag tycker inte heller om när dom kommer så nära .., även om det inte är meningen, så är det ju lätt att det kommer ett ben farande i luften och .... ,-(

Babsan: haha .., ja, det blev bra!

Dabil: precis! Och stora tvåbenta också, för den delen.

Evas blogg sa...

Jag förstår Harry, jag blir också rädd när hästar kommer för nära.