onsdag 28 december 2011

And the winner is ...



Obs! Skulle det inte fungera att se filmen här, kan man klicka sig fram här.

Till vinnaren: förstapriset är utbytbart mot boken "Tidningsankor", en liten bok där just sådana - tidningsankor - har bevarats.

Ja, det slog mig, när vi väl hade spelat in dragnings-filmen, att det jag själv finner så himla bra, kanske någon annan tycker är rent ut sagt förfärligt (ett exempel är filmen "Kokvinnorna").


Utdrag ur boken "Tidningsankor".

Andrapriset är dock inte utbytbart ,-)

En snutt av filmen (1:a-priset som man alltså kan byta ut) kan man se här.

Och lite mera om den kan man hitta här.

15 kommentarer:

Rexxie sa...

Jag tyckte inte att filmen som sådan (Kokvinnorna alltså) var dålig, jag blev snarare skrämd och tyckte att det var obehagligt med misären och hur elaka de var mot varandra, till skillnad från t.ex Hästmannen där han framställdes som en sympatisk och trevlig (om än lite udda) person.

God fortsättning själva!

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, jag förstår vad du menar, men det fanns ändå helt olika uppfattningar om den filmen.
Jag tyckte också att dom var griniga mot varandra, men det hade man ju förståelse för .., och för mig kändes det ärligt och rakt filmat.
Jag tyckte t.ex. inte att dom dumgjordes. Det är ju så här det kan vara. Det är ju så här vi människor kan bli.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jessica sa...

Alltid lika underhållande! :)

Jag ska ta mig tid att titta på Kokvinnorna, missade det den dagen den gick på tv´n.
Jag älskar den typen av dokumentärer, tex "Gubben i stugan" - (rena meditationen,som jag har på dvd), "Konsten att städa" om Wally Pettersson som gick på tv för flera år sedan och som jag så gärna vill se igen, och så hästmannen förstås.

gunnar i vaplan sa...

Härligt av brott i snöskottandet att gå in och kolla uppmuntringslotteriet.
Nu ut i snön igen.

Kan kanske bli en liten skidtur, hälsa PV de ,-)

Anonym sa...

Åh, Gunnar. Den som ändå finge ge sig ut i snö....
PV

Tankevågor sa...

Vad roligt att Karin vann disktrasan!
Den passar ju där hemma i Örebro nu när det finns två kattmadamer där.
Jättefina priser båda två! Filmen är en favorit hos mig med.

Vad är det för fin musik som spelas i bakgrunden på er film?

// Lisbeth

Elisabet. sa...

Tankevågor: jag kommer inte ihåg vem som spelade så vackert på gitarr .., det var från Spotify, jag sökte på Cavatina och hittade då den här gitarristen ,-)
Så glad jag blir att du tycker om filmen!

Ingela sa...

Ja den otacksamma kvinnan i M*lå vann inget. Just lämplit åt hon...

Nä, jag gratulerar alla vinnare med värme i hjärtat och om jag skulle hamna i byttan och dessutom vinna en trasa så finge jag väl stå ut med det. Men jag är så nöjd med de underbara filmerna!

Och här har vi snö. Det börjar bli riktigt fint nu och barnbacken har öppnat. Hälsa PV så gott.

Monica sa...

Nu har jag sett både bad- och spelfilmer:-), kommenterat PVs också. Och dessa spelfilmer är hur trevliga som helst med roliga kommentarer. Den där Kokvinnorna kan nog diskuteras från alla synvinklar och det går att förstå allas synpunkter också. Disktrasan var väldigt söt!

mossfolk sa...

TJOHO!!!
Det passar ju alldeles prima med en kattdisktrasa här! Vi som inte alls är kattmänniskor men ändå har tre (!) katträd, två öppna burar som alltid står framme, kattleksaker mest överallt och en kattdörrmatta... och snart även en kattdisktrasa :D
Tackar så mycket :)

Monica i Lysekil sa...

Så konstigt livet kan vara...
Både denna Monica ovanför, och Monet i Frankrike, har mycket mera gemensamt med mig än namnet!!
Yrke, intressen mm...
Tillfälligheter??
Mina båda äkta männ dog 12.e juni!! (dock flera år emellan)
Det är mycket man kan fundera på om man har anlag för dét!
Hälsningar från Monica som har bott i och runt Oslo sedan 1973, men numera i Lysekil.

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Monet sa...

Alltid lika roligt att se de här filmsnuttarna och just uppmuntrande är de ju!! Ni är för underbara men det säger ju alla så det vet ni.

Har just avslutat mitt sista inlägg om Kokvinnorna på min egen blogg och det råder nog där rätt samstämmig uppfattning kring det jag först skrev. Roligt, men alltid kul när det blir diskussion och olika åsikter också.

Jag väntar fortfarande på min fina vinst med disktrasa med de söta grisarna. Än har den inte dykt upp i Frankrike men det kommer väl. Fantastiskt vackert julkort har kommit från det vackra västerhavet, man tackar särskilt för det.

God fortsättning till er - nu är vi tillbaka i vårt Provence med 16 grader mitt på dagen, sol så det hettar i ansiktet och vissa blommande växter plus kvittrande vårfåglar. Vi har ett bra liv här och någon snö saknar vi då rakt inte alls pv!!

Elisabet. sa...

Ingela: du är ju inte alls otacksam, du är bara ingen prylsamlerska ,-)
Just därför vill jag ha en vettig grej om du vinner eller kommer tvåa!

Monica: ja, nu blev han glad när jag läste upp dina rader!

mossfolk: paketet är skickat!

Monet: ditt paket postades nästan dagen efteråt, så nog borde det väl ändå ha kommit ...? Annars får du ännu en disktrasa!
Köpte HallandsPosten idag, där förstasidan handlade om "Kokvinnorna" som riskerar att få sina djur omhändertagna (förmodligen slaktade).Kanske lika så bra det.

Monica i Lysekil: ja, här vimlar det av sammanträffanden tydligen ,-) Och samma namn har ni också, alla tre!