onsdag 28 december 2011

Så här blev det ...



Förstaprisvinnaren i åttonde, sjätte, nej, sjunde (!!) omgången av uppmuntringslotteriet, det gick till Barbro (i bloggvärlden kallad för "Babsan") i Uppsala.

Barbro är uppvuxen i Norrbotten, närmare bestämt i Piteå, men har som så många andra norrlänningar dragit söderut.

Hon är rödhårig och har - åtminstone tidigare - varit en temperamentsfylld madame, men påstår nu att hon lugnat ner sig.

I valet mellan en bok och filmen "Barntjuven", valde hon bums filmen.

Å, jag hoppas verkligen att den faller dig i smaken, Barbro!

I april för fem år sedan, då körde vi filmlistor här på bloggen, eller egentligen på den gamla Elisabetbloggen.

Då .., såg det ut så här, när Barbro fick välja sina favoritfilmer.

En av dem, "As good as it gets", tillhör även mina favoriter.
("Livet från den ljusa sidan" var den svenska titeln).

Den som inte har sett den, kan ta sig en liten titt här.

Kommentarerna från filmlistedeltagarna var det roligaste av allt och titta noga en bit ner på listan., där finns även Babsans!

Stort grattis till förstapriset Barbro!!

Andrapriset gick till Mossfolk, dvs, Karin i Örebro.

Mossfolk har varit med länge, precis som Babsan, och hennes blogg besöker jag nog varje dag, ja, det har t.om blivit så ..., ja, att om jag vore på besök i "Karlskogaland" och skulle råka möta mossfolks föräldrar ute på stan, så skulle jag garanterat hälsa och tro att det vore några nära bekanta till mig själv!

På bloggträffen i Steninge, dit kom även Mossfolk.

Hon var den klart yngsta av alla besökare och jag beundrar henne för modet att ge sig i kast med alla oss bloggtanter (en och annan bloggfarbror fanns där förstås också) och hon gjorde det med den äran!

Stort grattis till dig också Karin och tillsammans med den tjusiga disktrasan finns även lite sand från Stensjö, ett värmeljus, samt några snäckor från Ringenäs, några kilometer härifrån.
Det kändes aningen fattigt enbart med disktrasan.

5 kommentarer:

Anitha sa...

Hmmm.... Åttonde omgången? Borde det inte vara 16 namn då? Eller har jag missat nåt?

Elisabet. sa...

Anitha: nej, pv sa åttonde, men det var fel ... det var sjätte omgången!

Monica i Lysekil sa...

Det är en gång som har blivit borta:
Rexie(stavas det så?)och en annan person är borta från bilden sedan några gånger tillbaka, tycker jag mig minnas!

gunnar i vaplan sa...

Rexxie o Monet, deras namn har trillat bort från bilden.
Dom har väl också vunnit ;-))

Elisabet. sa...

Monica, Anitha och gunnar: tur att ni är på alerten ,-)
Det är sjunde gången det här .., och nu har jag rättat till det!
Vi har säkert 28 lappar till ..., så det kommer att bli trångt runt postlådorna ,-)