tisdag 27 december 2011

December 2011 ....


Helt ofattbart är det, men tänk .., att det knoppas i buskarna!
Och det är åtta grader varmt ute!


Vinden ligger på rejält och stora sjok av grön tång (som påminner om grönkålen vi fick hos Sonja och Gösta på julafton) har sköljts upp land.

Harry är överlycklig över att få sträcka loss och husse kastar pinnar i havet - harry hämtar -.


Husse-fotspår .....


... och harryavtryck.


Stenarna i förgrunden, dom som sticker upp, är små, men som ett litet landskap blir det.


Och det är ljufvligt, underbart, härligt att vara nere vid havet och jag känner mig som när jag var liten och satt på sommarstugeräcket och låtsades att jag red över prärien!

Precis så.

3 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Jäsiken va fint det ser ut med havet!
Här är det hård blåst och väldigt täta snöbyar så det är snöstorm rätt som det är.
Inge mysigt väder direkt.
Såna här blåsiga vinterdagar kan jag gärna hoppa över.

Bert sa...

Så synd att inte den där fågeln var lite lägre ner. Då hade du kunnat lura oss att det var storsjöodjuret som hade hittat friheten i havet. ;-)

Elisabet. sa...

gunnar och Bert: ja, här lär ska det bli storm igen .., på torsdag, säger pv.