fredag 30 december 2011

Litet brev från harry ...

'

"Hej alla vänner till matte och husse!

Nu ska jag berätta vad jag har gjort idag.

Jo, i morse när husse tog mig med till stranden, då sprang jag allt jag kunde ner mot vattnet och där upptäckte jag en vit fågel och jag tog den i munnen och sprang runt och då ropade husse på mig, han trodde att det var en plastpåse, men det var det inte .., och jag blev tvungen att gapa och då flög fågeln iväg!

Ni kan tro att husse blev snopen.

Och så har jag fått följa husse ner till lilla hamnen och då hoppade han i segelbåten och efter en stund frågade han om jag ville komma ombord ..., och det ville jag - men först tvekade jag lite - och så fick jag sitta i det som kallas för aktern och det var ganska läskigt, men kul ändå.

Husse säger att han kanske ska lägga ut nät ikväll.

"Men tänk om du ramlar i, då är du ju dödens ..!" säger matte till honom, men husse säger att han har inte minsta lilla tanke på att ramla i.

Det är så roligt när husse har jullov.

Vi är tillsammans hela dagarna och ibland cyklar husse till hamnen och då får jag springa och skutta efter honom och det är det bästa jag vet!

När han säger "harry, ska vi ...?", då vet jag precis vad som är på gång och då brukar jag hoppa av glädje, ja, jag hoppar upp mot husse, fast jag inte får.

Nu ska jag kolla vad husse sysslar med .,. jag tror att han håller på att elda i pannan.

Matte, hon sitter som vanligt vid datorn, men jag tycker om henne ändå.

Hälsningar från er vän, harry."

Ps. Igår fick jag lasagne till middag. Det var mycket godare än Doggy Hundfoder. Ds.

10 kommentarer:

Rexxie sa...

Jag håller med matte! Husse skall hålla sig på land!

Hoppas att husse och matte har skrivit inbördes testamenten i alla fall så att matte kan bo kvar i det lilla gula huset....

:-)

Mian sa...

Nää Harry, om du tar fåglar så måste du gå i koppel; nu får du lova mig att inte göra så nån mer gång!
hälsar en som låter jättesträng nu...

gunnar i vaplan sa...

Ska Harry ut på havet så ska han ha flytväst..!
Och håller med mian, pippisar i munnen = aja baja..!

Tankevågor sa...

Jag håller helt och hållet med kloka Rexxie! Inte ut på sjön ensam i vinterkalla hav och blåst.

Monica i Skellefteå sa...

Tänk att det fortfarande görs hundar som äter matrester .Trodde de var
utrotade!!!

Elisabet. sa...

till alla: harry hälsar att dom bara var inne i själva hamnen och åkte mellan bryggorna, - husse ville bara känna på det här med att ro lite - ,-)

Och ja, självklart ska harry ha flytväst sen!

Men så hälsar han att njaaaa, det här med att inte få bära fina fåglar i munnen .., det är ju så trevligt ..., och han bara höll den så snällt, må ni tro .., det var bara för att visa husse!

Och Monica i Skellet: jodå, han får ofta äta det som blir över, ofta blandat med hundfoder. Godast - alla kategorier - är dock lasagne ,-)

Rexxie: vi säger varje dag nästan att "men nuuuuu, ska vi skriva papperen!"
Har vi gjort det?

Rexxie sa...

Antagligen inte....

:-)

Tankevågor sa...

GÖR det! Skriv papperna alltså. :-)

Anitha sa...

Skriv NU!!!!!
... säger en som vet..
... hur fort livet ändras..
... vad som händer...
... vad det vill säga att skjuta upp saker, tills det är för sent...

Cecilia N sa...

Och om det händelsevis skas ut och läggas nät så kanske Pv ska ha både våtdräkt och flytväst. Förutom Harrys flytväst.

Minns jag inte fel så finns det en liten filmsnutt här som kanske i värsta fall kan anses vara testamente.

Men skriv i allsin dar!