måndag 5 december 2011

Bilder från en ledig dag ...


Klarblå himmel och DN i postlådan.
En yster harry som springer av och an upptäcker att det är nånting annorlunda på marken: det kallas f r o s t, men det vet ju inte han.


En badboll snurrar runt-runt-runt i lilla bäcken intill Eckes hus.


Och så sätts "glöm-inte-bort-mig!"-skylten fast på postlådan.

Det innebär att när den gula postbilen kommer, så svänger brevbäraren upp på gården och tuuuutar lite .., så där så man vet att nu är det dags att gå ut!

Idag ska förstapriset till Eva, (ja, i uppmuntringslotteriet) postas och skickas norrut, till Medelpad!


Kl. 11.55 såg jag postbilen och gick ner till vägen, så behövde han inte köra hit upp.
Alltid lika rar och trevlig är han, lantbrevbäraren!
Se där .., nu Härs och Tvärs är vinsten på väg!
Tröstpriset - till Jenny i Gränna - postades igår.


Frost på grannens gräsmatta och några enstaka nypon som dekoration.


Och så här såg det ut någon halvtimme dessförinnan.

Radio Halland rapporterar om långtradare som inte tar sig uppför branta backar och bilar som kanat av vägen .., jo, jo .., i eftermiddag åker vinterdäcken på!

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja det är det tid för, däcken alltså.

Fixat här men ska bli ett byte till för jag har köpt (nästan) nya dubbdäck. Mina nuvarande vinterdäck har sett sina bästa dagar nämligen.

Ledig dag här också. Härligt. Ledig på en måndag får många pluspoäng.
Lyssna på radio och fundera över vad jag ska börja med först på min fixalista.

Ha en fin ledig dag från mig!

Ulrika sa...

Frost och lite, lite snö här i Kopparberg. Något att glädjas åt när det egentligen är så att man inte ville åka hit.
Jag hoppas på mer snö, för jag är ju numera omvänd och älskar snö och vinter. :-)