tisdag 6 december 2011

Pick-pick-pick ...



Idag hände nånting som jag nästan aldrig har varit med om.

Plötsligt - det var när jag stod i kassan -, så kände jag hur allting liksom rusade iväg inombords och jag drog djupa andetag och försökte verkligen andas lugnt .. men det var ungefär som när man rusar en bilmotor och jag hann tänka att nu blir det som med fisksoppan ,-)

Det blev det inte.

Men under ett par timmars tid rusade motorn.
Jag kollade pulsen som kändes normal, men den där känslan var hemsk.

Nu är jag hemma och äter Paradis choklad och mår bra.

Och stressad är jag inte, inte mig veterligt i alla fall.

(Men nu blir det jobba av .,. tre lördagar på raken.)

16 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Vad hände? Har du nån fundering över detta..?

Jessica sa...

Usch vad otrevligt!

Hoppas att allt känns bättre och att du slipper detta rusande igen.

Sköt om dig.
Kram, kram.

Elisabet. sa...

gunnar och Jessica: ingen aning .. nån slags stressreaktion tror jag .., - tror jag -, även om jag absolut inte kände mig stressad.
Men kunderna börjar bli stressade, det märks .., glömmer plånböcker och bankkort och koder ..-)
Det kanske smittar?

bettankax sa...

Elisabettan, inte bra! Nu är du rädd om dig:) Kram

Anonym sa...

Är det frivilligt att du jobbar tre lördagar på rad? Det låter inte bra efter vad du berättade här ovanför! Har du haft sådant förut? Kanske bäst att prata med en läkare. Äter du blodtrycksmedisiner nu? Biverkningar?
Sammanhang med att du mådde så dåligt häromdagen?
God bättring!!
från Monica i Lysekil.

Mian sa...

Låter obehagligt. Du borde nog kolla upp det där hos doktorn!
Var rädd om dig Elisabet.

Elisabet. sa...

till er alla: ja, det är helt och hållet frivilligt att arbeta en extra-lördag och det är ingen som helst fara ,-)

pv kollade trycket igår 130/85 och det kanske bara var nåt tillfälligt!

Jag mår jättebra idag ,-), men tack ändå.

Anonym sa...

130/81 tror jag t o m att det var, puls 176.
Att pulsen var så hög berodde nog på att jag just innan kröp ner i sängen.
PV

anna of sweden sa...

Usch, det låter otäckt.

Med tanke på kommentaren här ovan så undrar jag om rusandet kan bero på att du helt enkelt stod och drömde om PV ..? ;)

Var rädd om dig!

cruella sa...

Du, det där händer mig också av och till. I går faktiskt! När jag satt och skrev i kammaren, fy så obehagligt. För mig hjälper det att ta pulsen och konstatera att den är normal. Då lugnar jag ned mig. Men innan jag kom på detta knep var det lätt att jaga upp sig nästan mot svimningskänslor.

Jag har pratat med läkare om det, och det är tydligenh himla vanligt att hjärtat får hicka beroende på felaktiga elektriska impulser. Om man tränar och får upp pulsen ordentligt ett par gånger varje dag kan det tydligen hjälpa långsiktigt, har jag läst. Hjärtat blir mindre benäget att "hoppa iväg".

Elisabet. sa...

pv: hahaha .. ja, du var ju så trött ändå, så det hade nog inget med det att göra ,-)

anna of sweden: nja, inte riktigt .., jag tänkte nog mer på en irriterad kund ,-)

cruella: det underliga var att det kändes inte som om pulsen skenade iväg (men det var som ett ... ja, som en rusande motor i bröstet ...., det är jättesvårt att förklara! Men olustigt.)

cruella sa...

Jag förstår precis! Det var en bra beskrivning. Min puls är som sagt normal för mig när det här händer.

Elisabet. sa...

cruella: precis! Och jag måste som gapa för att få luft ..., ja, helt tokigt är det.

Monet sa...

Tycker förstås att du ska kolla det där med doktorn. Det kan vara stressreaktion men om det stämmer att du hade en puls på 176 (var det möjligt eller skämtar pv?) så är det ju jättehögt.

Det där leder direkt till ångestkänslor och det du beskriver som utanförkänsla och rusande motor. Plus svårt att få luft.

Gå och kolla!! Och var rädd om dig!!

Elisabet. sa...

Monet: sån puls har jag alltid haft ..., så länge jag kan minnas. Den kan gå ner till 170, men då är den verkligen låg ,-)

Jag har ett rejält blåsljud. Kan det inverka?

Men jag mår ju bra - idag inget alls som rusade - så jag har vant mig vid att ha det så.

Elisabet. sa...

Monet: 76 i puls ska det förstås vara, han skrev fel!!