torsdag 8 december 2011

Två pyttesmå torsdagsfönster ...



... från Bohuslän och från Monica, som nu tagit språnget och lämnat Norge och flyttat hem.

Till Lysekil.

Själv ska jag - när detta skrivs - ta språnget mot sängen Hemnes.

Det är mycket nu i affären .., människor (läs: kvinnor) börjar bli mer än lovligt stressade och många glömmer plånböcker, bankkort .., eller bara koden till dessa kort.

Underbara Malin frågade idag om jag ville få en extra-ledig dag nu innan jul, ja, hon har så lite tid, tycker hon.

Om jag vill!!

"Jag kan ta din måndag som kommer, då Bettan blir du fri måndag, tisdag och halva onsdag, det blir väl bra ...?" sa Malin och log.

Så blir det.

Här ska n j u t a s.

Och nu lägger jag in den här bilden så den tjoppar upp vid sextiden torsdagmorgon.

Godnatt och godmorgon govänner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis med den lediga dagen!
Det kompenserar kanske för tre lördagar på rad.
Hälsningar från ett soligt och snöfritt Bohuslän.
Monica

Elisabet. sa...

Monica: lördagar är inte så farliga att jobba .. ,det är mycket folk och full fart .., den går så fort! Men ljuvligt med ledig måndag efter helgen ,-)

Anonym sa...

Bra att du kan ta för dig av den erbjudna tiden.
Den behövs säkert.

Tänk jag skrev nog lika mycket brev. Fortfarande njuter jag av att skriva brev. Du bloggar nog i stället nu?
Det är ju som en dagbok att dela med sig av....Tack och adventskram från eva i Tyresö