söndag 4 december 2011

Till Guy i Arvidsjaur ...


Foto: Guy Jonsson, som då kallade sig Jom Manilat.

I ännu två timmar har den mästerlige fotografen Guy födelsedag!

Otaliga är de bilder som han har tagit och fått oss att häpna över .., solnedgångar över Storavan .., bilder från hans resor i Asien och de allra vackraste Jesus-kommer-himlar!

För många av oss går tillvaron sin gilla gång och inte så värst mycket händer i våra liv.

Måhända drömmer vi om att förändra tillvaron, men tvekar av olika orsaker.

Allt har som bekant ett pris.

Andra vågar ta språnget.

Följer magkänslan, kanske man säga?

Det finns många - även bland bloggvännerna -, som har gjort just det.

Någon bor i USA och köper ett hus i Skåne innan man sålt det man just då bor i .., en familj i Skåne gör samma sak .., en tredje flyttar hit och dit och hittar slutligen det som känns rätt .., någon annan blir änka, bryter upp från ett långt liv i Norge och flyttar tillbaka till hemlandet .., och själv säger jag upp mig från ett fast arbete och susar till landet Halland.

Och Guy, han är en som också vågar.

Här kommer ett stort grattis på din födelsedag och samtidigt ett varmt tack för alla vackra bilder du har delat med dig av under årens gång!

Allra bäst minns jag tågkupén någonstans i Asien, men den bilden hittar jag såklart inte just nu.

Den här är inte heller så pjåkig.

Om man säger så.

3 kommentarer:

Guy sa...

Åhh... Tack Elisabet! Jag är alldeles rörd!

Jag känner mig inte så modig och jag vet att det inte finns några garantier för att allt skall bli bra.
Men jag vill ändå försöka att ta ett litet gammelmanssprång trots att marken gungar.

Anonym sa...

Låter rart med samvaron.
Ulf har gjort julkorv med dottern denna helg..!!!Halländskt recept från hans mamma.
Annars är det så rart med snäckorna och ljuset.
Kram från eva i Tyresö

Monet sa...

Lycka till Guy och sent grattis från fransk bloggväninna. Vi tog språnget och lämnade allt i Sverige för tre år sen. Har vi ångrat oss? Inte en dag!,