onsdag 11 januari 2012

Tre inköpslistor från Västerås ...



I min kollega Jessicas skrivbordslådor .., där - precis som här -, börjar det svämma över av upphittade inköpslistor!

Å, det får mig verkligen att smajla, ja, för det är som ett litet "gift" det där.
När man väl har börjat leta .., då går det av bara farten.


I hyllorna närmast kassorna, där brukar jag snegla efter listor.
Bland chipsen och godiset .., och i kundvagnarna förstås.
Och i korgarna!



Och dom här listorna kom susande genom rymden just idag!
Tack Jessica! säger jag.

(Noterar att där inte finns någon Gustavskorg den här gången ,-)

7 kommentarer:

Rexxie sa...

Men vad är den fjärde punkten på första listan (den efter dino)? Vad är dino för den delen?

Elisabet. sa...

Rexxie: dino kanske är en hund? Då borde det vara hundmat ...? Kanske.

Jalla-Jalla .. ingen aning, kanske Jessica vet?

Om det är inte är filmen som ska hyras eller återlämnas.

Jessica sa...

Ja, det är verkligen som ett gift, de allra flesta hittar jag i kundkorgarna eller på golvet.
Även i hyllan innan man kommer till kassorna..

Jag tror att det är man till Dino och Jalla Jalla tror kan jag att det är en drickyoghurt som heter Jalla.

Jessica sa...

MAT till Dino ska det ju stå ;)

Elisabet. sa...

Jessica: ja, självklart, det borde jag ha begripit (jallan), den frontar jag nu och då ,-)

Monet sa...

Den där listan i mitten innehåller ingredienser till något jättegott tror jag.

Dom andra är så där spartanska med mycket yoghurt och så en och annan dumle.

Jag ska banne börja kika i vårt snabbköp om det finns franska listor. I och för sig har jag aldrig sett en fransk medborgare gå runt i gångarna med lista, det har jag inte. Kanske är vi helt unika, maken och jag som går med vår veckolista.

Vi verkar vara unika som svenskar också. Våra listor är fem gånger så långa som de här på din blogg. Aldrig att jag skulle gå till affären för lite morötter, hundmat och mjölk. Allt på en gång ska det vara. Men folk kanske tycker det är kul att gå till affären?

Elisabet. sa...

Monet: jag tror att det är stor skillnad på listor från stormarknader .., du får tänka på att såväl Jessica som jag själv arbetar i mindre affärer. Där handlar kunderna oftast det som behöver kompletteras bara ,-)