lördag 16 juni 2012

Den där glädjen ...

Vill ni vara med och dela med er av det som gjorde er mest glada i veckan som gick?

Ja, den är ju inte tillända ännu, men .., ja, ni vet.

Mejla då glädjen (och om ni har bild), till bisse151@gmail.com, så ska jag ta mig an alltsammans nu när jag är ledig i helgen.

Så här berättade till exempel Ann i Göteborg om vad som gjorde henne glad förra veckan.


Det roligaste som hänt i veckan var när min julklapp kom.
Jag fick en prenumeration på tidningen SPRÅK av mellansonen Johan och det är en jättebra tidskrift tycker jag. Ja, jag skriver tidskrift, för den är fylld av artiklar och reportage om språk ur alla möjliga och omöjliga vinklar.
Det kan vara allt från hejaramsor i fotboll till runstenar och kroppsspråk.

Dessutom följer det alltid med en bilaga "Klurigt" med ordsudokus, korsord och frågetävlingar. 
Den varar länge, länge och jag bara njuuuuter hela tiden jag läser i den.
"Var vänlig mottag uttrycket för mina distingerade känslor" (ur atikeln om artiga brev i Europa)

Hälsningar Ann.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle, genom dig Elisabet, vilja skicka en hälsning och kram till Norrgök. Jag har försökt kommentera några gånger men har inte lyckats eftersom jag inte har nån egen blog.ellem

Elisabet. sa...

Jag ska skicka din hälsning till henne, ellem!