lördag 16 juni 2012

Glädjeämnen en lördag i juni ...

Äntligen lite uppehåll i regnandet!
Fönstret här till vänster om datorn står öppet.
Gransångaren sjunger på sitt ejängda vis .., den fågeln passar bra här hos mig.
Och harry funderar var husse håller hus ..?


I julas köpte jag en liten julgrupp, där bland annat den här blomman fanns med.
Då var den jätteliten och en kväll när jag kom hem från jobbet, upptäckte jag att harry varit och grejat i korgen och den lilla blomman låg bakom soffan och deppade.

I flera månader har den fått husera i ett fat som jag vattnat lite sporadiskt.
Ingen jord, bara rotklumpen.
Å, sicken ångest jag har haft över den stackars blomman och nu ÄNTLIGEN tog jag mig samman och planterade den i en alldeles egen kruka och den får näringslösning och jag pysslar om den efter konstens alla regler, om där nu finns några såna.

Känslan är precis densamma som när jag ger harry och katterna mat .., eller som när barnen var små och fick kvällsfika, eller när jag släpper ut flugor/getingar/humlor som kämpar mot fönsterglaset.

I dagens morgontidning.

"Tack för en härlig tid!"

Tänk, om alla finge känna det så.

Mannen som hade en härlig tid på jorden hette Pelle Helander.

 Och AP:s häst Fieri hälsar:

"Äntligen!
Nu har jag äntligen fått byta box.
Nu får jag stå med min bästa kompis Iris! Kan inte ta in huvudet, vill stå nära nära.

Fieri."

Den uppmärksamme läsaren kanske ser en liten Nelly där längst borta i bilden.
Hon håller Ordning & Reda bland hästarna och nåde om dom stökar i boxen, då skäller Nelly.

Och så med posten: en hälsning från en före detta kund i Ystad.
Från Solbritt.
Det lilla brevet hittade jag idag och tala om att dom bokstäverna och den bilden av mina före detta arbetskamrater spred glädje!
Längst fram chefen och hans fru med sina tre små töser.

Solbritts vackra handstil.

2 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

jag såg och läste den dödsannonsen också.. och tänkte att den mannen levde nog verkligen.. och blev älskad.. Fin annons.

Elisabet. sa...

Härs och Tvärs: ja, den gick rakt in i hjärtat!!