fredag 15 juni 2012

Vid fyratiden ...

... hörde jag en välbekant stämma från någon som stod i kassakön och rösten sa ..."å, finaste kassörskan i stan ...".

Jag förstod ju direkt vem det var och att han skojade, men ändå .., vet ni hur glad och lycklig en mamma blir av att få höra nåt sånt!!

Ååå, så fina dom var, han och pv, i likadana cykeltröjor ("ja, vi är ju Team Taurus!" sa pv och log) och sen blev det bara en varm kram och så iväg mot Motala.

Och nu är dom förhoppningsvis på något ställe i just Motala och tittar på matchen mellan Sverige - England och kvart i tre i natt bär det av.

Jo, jag vet.
Jag har berättat det förut, men jag gör det ändå.

Och jag är ensam hemma med en hund och två katter och luften var ljummen när jag moppade hemåt .., och nu stundar ledig helg!

L y c k a! kallas det.


7 kommentarer:

SoF sa...

Hoppas nu att det går bra för Team Taurus och att "pöjken" klarar hela rundan, trots en förkyld uppladdning.

Heja, heja!!

Och jag gissar på att du har det rätt skönt, tillsammans med sigge, pElle och harry...

Varma ska-"vi"-förlora-nu-igen-hälsningar!?

AP sa...

Fina Anders och fin PV! Heja heja heja Team Taurus!

Elisabet. sa...

SoF: ja, jag har just pratat med dem .., allt var bra! Nu skulle dom se andra halvlek på storbildsskärm vid starten och "sen går vi hem och sover en stund", sa pv.

Hem = bilen ,-)

AP: ja, dom var såååå fina och underbara, men det var du också som ringde i morse!

Gunilla sa...

Ska hålla tummarna att de orkar runt och inte är alltför slitna när de kommer i mål.

Elisabet. sa...

Gunilla: tack, det behövs säkert! Ska bli spännande att se hur det går. Att pv fixar det, det är jag inte ett dugg orolig för .. men Anders har ju aldrig cyklat längre än tio mil.

Gunilla sa...

Oj, då får vi väl hoppas på medvind hela vägen så klarar nog Anders det med glans.

Turtlan sa...

Beundrandsvärda gånger flera tusen! Nu är det snart avgångstid för dem. Visserligen är jag vaken och jobbar men behöver inte ge mig ut på en cykel mitt i natten.

Snart är de på väg! Heja heja!