tisdag 12 juni 2012

Och så hade jag ...


... den här mannen i kassan idag.

Intill honom stod en yngre man och plötsligt sa han ..."bara så du vet, så har du just haft Little Gerhard i kassan".

Jaså, det hade jag ingen aning om!

Så jag hojtade lite till herr Gerhard och det blev småprat hit och dit (den yngre mannen spelar i samma band, dom kallar sig Cadillac) och i kön bakom stod en kvinna i 70-årsåldern kanske .., och när jag säger att .."ja, ni hörde väl, vi har självaste Little Gerhard här", då säger kvinnan ...."då ska jag berätta en sak för dig Gerhard, att du var min store idol och jag döpte min son efter dig!"

Vilken slump!!

Sen kom en kvinna till postkassan och jag frågade om hon var från Gävle, nej, hon var från Vansbro, men tillbringar nu sommaren på Haverdals camping.

Ahhhhaaaa!

"Där var jag i vintras och hälsade på en bloggvän, ja, inte i Vansbro, lite utanför .., men ändå .., hon heter Solveig Granström!", sa jag.

Tror ni inte att kvinnan precis visste vem Solveig var.

"Solveig, det är ju den där trevliga som brukar arbeta på biblioteket!" sa hon leende.

Sen tog dagen slut.
Och jag med.

2 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Den här skivan hadde jag och gillade den verkligen ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=MvjwrUHM5U4

mossfolk sa...

Men det var inte dåligt. En massa sammanträffande på samma gång. Nästan.
Själv har jag lekt med lego. Och torkat efter flertalet olyckor. Och knutit ihop garnbollar. Och bemött föräldrar. Och skrattat åt klockrena kommentarer från små filuringar. Ungefär så.