söndag 16 september 2012

När allt rämnar ...

Å, jag tyckte så mycket om den första boken!

Igenkänning förstås, men inte enbart.
Jag tyckte om sättet den var skriven på och all underfundig humor.

Så när pv fyller år, ger jag honom författarens senaste i present.

Vi delar på boken och igår, när jag mest låg raklång under täcket, sträckläste jag alltsammans.

Tyckte jag om den?

Nja. Inte särskilt.

Man kanske kan säga att författaren är påhittig - bara tanken på själva historien är ju, om inte orimlig, så ovanlig -, men jag känner mig aldrig hemma mellan bokstäverna.

Små korn här och där .., men inget mera.

Betyget: 4 av 10.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag älskade den första boken. Sen hörde jag honom i våras på SLFF:s årsmöte. Han var fantastiskt skicklig som estradör, bättre än vad jag trodde. Men jag är inte så säker på att jag gillar hans efterkommande böcker... har inte läst, bara hört om dem.

Elisabet. sa...

Bloggblad: den första var i mina ögon helt ljuvlig .., ååå, så jag tyckte om den, men den här .., antingen hade jag alldeles för höga förväntningar, men nej .., den får mig inte att känna nånting alls!