tisdag 18 september 2012

Tisdag ...

Skyfallsliknande regn på morgonen som följs av strålande solsken.
Hög, klar luft.
Ljuset är skarpt.

Jag pratar med vänlig dam på vårdcentralen.
Vi är födda samma år, säger hon och jag hör leendet genom luren.
Avståndet är tio kilometer - rent fysiskt - men inte själsligt.

Den vänliga säger att jag kan få träffa doktor M, hon med alla konsonanterna .., och jag svarar "aldrig i livet!"
Det var den läkaren som var så snorkig och inte ens hälsade, nätack, jag väntar tills någon annan har tid.
Kanske hade hon bara en dålig dag .., PMS ..., eller hade vaknat på fel sida, men det hjälps inte.

Sen lång promenad med harry.

En enda liten fågel sitter på telefontråden, annars är det tomt.

Åkrarna är stubbade.

På marken ligger våta löv.

4 kommentarer:

SoF sa...

N J U T N I N G S B I L D !!!

Tack E. ♥ ♥

Eva i Tyresö sa...

Fick du tid hos en annan doktor----som hälsar?

Anonym sa...

Bemötandet hos doktorn är jätteviktigt!När man känner sig så glad över bemötandet att man nästan skulle vilja krama doktorn efteråt, då kan man ju undra hur man blivit bemött förr! ellem

Elisabet. sa...

SoF: ,-) T a c k!

Eva: ja, på torsdag ( imorgon, alltså) ska nån doktor M ringa upp mig, "någon gång på eftermiddan", alltså får jag hålla mig inne tills dess. Eva, din vinst i lotteriet,

ellem: precis!