måndag 8 oktober 2012

Och så lite blomster ...

Hade detta varit för tio år sedan, eller kanske bara fem, så hade jag väl skrivit att ååå, titta, här är mormors hjärtegull som uppvaktas med blombukett, ja, nu när det har gått så bra i fotbollen.

Den som uppvaktar är en ledare för Bollstanäs BK.

Men sånt, det där med hjärtegullandet, skulle Emma förstås tycka vore urtöntigt .., (jag tror inte att hon läser mormors blogg, men tänk om ...!), alltså skriver jag bara så här: "Emma får blommor. Jodå, det har gått bra när det gäller bollsparkandet."

Och så säger jag som jag brukar när vi telefonpratas (vilket inte är alltför ofta numera .., hon är svårflirtad när det gäller sånt ...): I love You och det alldeles oavsett hur duktig du är i fotboll eller nånting annat!

I love You för att du är just den du är .., snäll, klok, go och rar och ett himla trevligt ressällskap!

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Dessutom vansinnigt söt. Liksom mormor!

AP sa...

Och väldigt skön humor har hon! Och alltid hälsar hon till djuren när man pratar med henne, det ger såklart ett extra plus!

Elisabet. sa...

Bloggblad: skicka mig ditt kontonummer ,-)

AP: det med!