torsdag 10 januari 2013

Fru nummer tre och murgrönan ...



Nästan som iskyla är det, fast termometern visar på en ynka minusgrad.
Vinden kommer från norr.

Nu förbereder jag det sista innan det bär iväg söderut, till Sundets Pärla, Helsingborg.
Tandläkarbesök och en sväng på Ikea och jag låtsas att det är en liten semestertripp .., alltså ska jag bara ta det lugnt och kanske fånga några fönster, kanske stanna till längs vägen?

"När kommer du hem ...?" undrar pv.

Jag säger att jag vet inte.

Från radion hör jag månggiftedebatten och om detta har vi resonerat, pensionatsvärden och jag själv.

Om detta tycker vi totalt helt olika och diskussionen blir mellan varven tämligen hetsig.

Så länge kan man ju beundra murgrönan som växer så frodigt längs lagårdsdväggen.

Städsegröna växter är inte så dumma.



9 kommentarer:

Rexxie sa...

Hmmm, satt och funderade på vem som kunde tycka vad om månggifte men kunde inte riktigt komma fram till vem som var för...

Skulle någon tvinga mig att svara så skulle jag gissa på att PV ser logiskt på det och tycker att vuxna människor får göra det som passar dem bäst så länge det inte är tvång med i bilden.

Personligen förstår jag inte riktigt varför man har kvar giftemål som juridisk instans; och förstår inte heller arvsrätten annat än till omyndiga barn.

Elisabet. sa...

Rexxie: precis tvärtom ,-)
Jag tycker att vuxna människor får vara gifta med hur många dom vill, så länge det är frivilligt från allas håll.

Rexxie sa...

Aha, PV är alltså lite mer familjepolitiskt konservativ?!

Jaja, så länge jag slipper vara gift med någon så är det väl bra!

:-)

Cecilia N sa...

Men vad i hela friden?! Är det där en ny bild direkt från kameran?! HUR gjorde du (i så fall)?

(Jag är nog mer inne på PV:s spår i detta avseende.)

baratradgard sa...

Ser ur som om rötterna hänger i luften!

Elisabet. sa...

Cecilia: vad är det du inte förstår? Bilden togs idag på förmiddagen.

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, det är han, vilket förvånar mig lite, för i alla andra avseenden är han oerhört tolerant ,-)

Ulrika sa...

Han kanske är rädd att du ska skaffa dig en extra... ;-)

Elisabet. sa...

baratradgard: ja, visst gör det!
Ulrika: ,-)) Ja, eller två!