måndag 7 januari 2013

Hur gick det ...?


... frågar jag pv efter denna den första arbetsdagen efter jullovet.

"Jotack, det var möten och möten och ännu flera möten .... och natten till idag drömde jag att jag skulle dela ut prov och helt plötsligt upptäckte jag att jag glömt kläderna hemma, men jag fortsatte att arbeta, proven skulle ju göras .., men det var hemskt förargligt ...!" säger han leende.

Det är vid middagen vi pratar om det där .., när han bjuder på gravad lax med dillstuvad potatis till.

Och jag berättar om min dag, där inte så mycket hänt.
Det mesta har varit som vanligt.

En man som skickade ett viktigt brev till Thailand ..., lite Ikeaprat med arbetskamraten .., sånt.

En alldeles vanlig arbetsdag var det.

I morgon börjar jag två, han ska upp klockan fem och sover redan.

Därefter stundar tre lediga dagar för mig och sen jobbhelg.

Jag  ä l s k a r   oregelbundna arbetstider och skulle aldrig i livet vilja ha ett åtta - till - femjobb.

Tänk, sån tur att man kan välja.

1 kommentar:

Eva i Tyresö sa...

Hu jag minns mötena de första dagarna. Så tradiga och vi önskade alla att få förbereda undervisningen och samarbeta pedagogiskt. Det är inte konstigt att allt snurrar i PVs huvud på natten.....Stackarn.