tisdag 12 mars 2013

Halv nio ...


Himlen är ljust blå.
Solen i ryggen.
Av någon outgrundlig anledning hittar jag inget koppel, så harry får springa lite som han vill.
Eller mycket.

Vi håller oss på andra sidan bäcken och jag strosar omkring runt ödehuset mitt emot Eckes.
Taket håller på att rasa in .., överallt ligger bråte och skräpar!
Jag undrar vem som har bott där?
Har där varit en kvarn?


Hittar rostiga detaljer och tänker på den här rara madamen.
Lyssnar till duvkoorrrrr. Dom sitter på lagårdstaket - två och två -.
På Eckes skorsten kuttrar herr och fru kaja.

Och så hemåt.
Kaffe och macka.
Östras frukostgrova och  grevéost - som är nästan det bästa jag vet i ostväg -.
Tv-prat om påvevalet.

Och ännu några timmar innan det är dags att ge sig av till affären.
I morgon stundar ledig dag.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Koplen hänger i pannrummet. På krok på den nya där.
PV

SoF sa...