fredag 15 mars 2013

Innan jobbet ...


Ja, jag inser att man kan bli spyless på naturbilder, men det hjälps inte .., man översköljs ju av hur vackert det är såna här dagar!

Gott om snö är det, men vit och fin snö .., och kylan har förstås givit med sig när solen kommit fram.

I nästan en och en halv timmes tid sitter jag ute vid söderväggen och bara njuter.
Jag försiktigt-tittar på småfåglarna som om och om och om igen kommer till fröautomaten och så hörs plötsligt panik-skräck-fladdret när alla försvinner och så börjar allt om igen och aldrig att jag begriper vad som utlöser flykten!

Tur att man inte är en småfågel .., då hade nog blodtrycket legat på maxnivå.


Innan det är dags att ge sig av till jobbet, får harry springa lite som han vill där nere vid havet.

Nu ligger isen säkert femtio meter ut från land ..., och det knappt att man ser en enda sjöfågel.

På livbojen har någon fäst en kvarglömd liten bikiniöverdel.
Ja, tänk .., om kanske åtta, tio veckor kan man ta sig ett dopp i havet!
K a n s k e.

Och nu tackar jag för mig och susar iväg ....!
En trevlig fredagkväll önskar jag er alla!

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Vi har också haft kalasväder ute i skärgården. En kall morgon men på dagen värmde solen så gott.

nu på tåget snart hemma. SJ är lite försenade ikväll. Nu nästa Sola stan :-)

Elisabet. sa...

Turtlan: det har varit helt enkelt underbara dagar i solen .., kalla nätter, men det spelar ju ingen roll! Hellre detta, än slask ,-)