söndag 10 mars 2013

Resumé ...


Och så slår vädret om ..., det blir lågtryck .., snö i luften och lite på marken.
Kunderna deppar.
Och mina knän svullnar och värker och jag kan knappt gå!

Kommer hem från affären .., bjuds på underbart god fläskpannakaka .., ligger sedan på soffan Ektorp och ojar mig .., får Voltaren-gel-massage av snällaste pensionatsvärden ..., tittar på "Så ska det låta" där Amy Diamond är fantastiskt bra - sin låga ålder till trots -, därefter danska "Brottet" som är så spännande att man får ont i magen .., och sist av allt brittiska "Barnläkarna".

Då har pv, som ska stiga upp klockan fem, redan gjort natt .., och till min mobil kommer ideliga sms från äldsta dottern.
Det är såna här program som vi tittar på tillsammans.
Via rymden.

"Ååå, jag älskar doktorn, visst är han snäll, man vill bara krama honom!" skriver hon om den åldrade Edward Kylie som är kirurg på sjukhuset.

Jo, jag håller med.

Nu återstår bara att längta till nästa söndagkväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, inte gör man vågen åt vinterns comback... :o(

Hedgren

Ulf sa...

men idag är har ni väl kallt och högtryck över Steninge? Här är så kallt att jag funderar på att ta in termometern.

Elisabet. sa...

Hedgren: men vi har ju ingen snö i alla fall .....

Ulf: jepp! Iskallt, men soligt och fint. Har suttit ute en bra stund och bara njutit.