söndag 31 mars 2013

Påskdagens kväll ...

Innergården i Ystad.

Mästarnas Mästare.

Jag halvsitter i loppisfåtöljen och förundras över Bernt Johanssons muskulösa överarmar.

På bänken i köket ..., vitlöksspäckad lammstek och potatisgratäng.

I glasen: rött vin.

Tända ljus på ett bord .., dansk krimiserie .., och pv som inte vill missa ett enda avsnitt.

"Jag tror banne mig att jag har drabbats av portvinstå ...?" säger han mitt i alltihopa.

Själv funderar jag på markbeläggning och gläder mig åt morgondagens bloggvänsbesök.


8 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Åhhh... va trevligt med morgondagens besök - hälsa såååå väldigt mycke från mig ;-)

gunnar i vaplan sa...

Den danska serien "Brottet" är fantastiskt bra liksom många andra danska serier.

Elisabet. sa...

gunnar: absolut .., det ska hälsas!
Jag håller med Bert i Luleå .., angående Brottet .., det är tydligen alltid kväll när allt sker i den serien. Totalt mörker ,-)

Bloggblad sa...

Maken tittade på Brottet medan jag surfade på nätet - inför Bibeln. Fast jag blir grymt besviken varje gång på allt onödigt våld och en massa andra saker, så kan jag inte låta bli att titta.

Elisabet. sa...

Bloggblad: jag tittade en stund på Bibeln och fascinerades (?) av att alla elaka var svartmuskiga, medan Jesus såg ut som en bildskön fransman.
Där hade man missat helt, tycker jag.
Det blev - åtminstone för mig - sirapssliskigt.

Eva i Tyresö sa...

Ja den där bibeln blir fööör mycket slisk.
Men er kväll lät så fin -man har inte roligare än man gör sig.....sa mamma.
Kram

Cecilia N sa...

Det finns mycket att irritera sig över i Bible-serien. Att de t ex kunde hoppa över Ruts bok bara sådär. Fast det var väl för mycket kvinnligt initiativ förstås ...

Likaså Ester och Deborah t ex.

Maken är också förundrad över cyklistarmarna.

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: absolut! Tack för fina musbilder ,-)

Cecilia N: (long time, no see ..,-)
Ja, jag är så dåligt bevandrad i biblisk histora, men du har säkert rätt.