onsdag 3 april 2013

Tre upphittade listor ..


Och till denna krumelurlista har jag lösningen .., den kommer ikväll.
Om nu inte någon kan det här med stenografi .., ja, jag vet i alla fall en. 
Hon har dessutom samma yrke som listskrivaren en gång hade.
Men då, på den tiden, var där bara män, berättade han.



Och en grönsak skulle han/hon också ha. 
Men bara en.
Och helt säkert var det inte heller.
Man  k a n   ju ångra sig.



"Ja, jag river bara av en bit av tidningen ...!"

En smålänning kanske?

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Jag har faktiskt gått en kurs i stenografi någon gång för sisådär drygt 30 år sedan. Kommer inte ihåg någonting överhuvudtaget av det!

Elisabet. sa...

Rexxie: ååå, var det en enskild kurs eller en del av något större?

cruella sa...

Inte var det då bara män när Hr Ljusterdal var i farten! Där sviker minnet honom. Däremot var det FLER män och det var väl bara män som var så kallade förste stenografer... Men jag har kvinnliga kolleger som arbetat här i över 30 år så.

Rexxie sa...

Njae, man kunde välja det som tillval på gymnasiet på den tiden. Har även läst ryska en termin...