tisdag 2 april 2013

På frukostbrickan ...

Frukostbrickan med pv:s följeslagare sedan många år - den gröna tekoppen -, min älsklingskopp utan öra (Lena Linderholm) .., glaset med pressad grape/citron .., ägg från bondgården inte långt härifrån, det vidunderligt goda Släppträskbrödet och keramikfatet från Anja Notini,  äggkoppen till vänster - en present från min storasyster - och plu-lappen på citronen, men det stämmer inte. 
Köper man en citron hos oss, är plunumret 4304 om det är kilopris, är det styckepris är numret 74304.


Hon är före detta granne från Ringvägen hemma i Malå, är enormt kreativ och har oceaner av energi. Här är hon.

En annan energisk madame som ofta fångar flygfän ..., men som numera deppar över den sena våren, det är den här damen.

Den tredje bloggerskan tycker om seriestrippar. Som denna, till exempel.



Ja, även om jag är den enda som tycker det är intressant, så vill jag ha detta på brickan.
Nu är vi i Tel Aviv.

Och nu i Dublin .., det här är till Hedgrenskan.
(2:40 in i filmen avslutar den tillfrågade med ett så varmt leende och jag tänker .., hur mycket betyder inte såna här smajl i vår för övrigt rätt galna värld!? Och jag tänker också .., vad skulle Nordkoreas fullkomligt snurrige Ledare säga att han lyssnade till för musik?)

Tänk, så lite man vet!
Inte visste jag vad en plogkarm var.
Nu vet jag.
Kanske.



Jag brukar ju framhärda i att jag absolut inte - på något vis - tillhör den romantiska sorten.
Men liiite kanske.
Ty, alldeles varm i hjärtat blir jag av den här filmsekvensen.
Fyraochtrettio och jag säger bara det .., vilken man!
Har ni inte sett filmen "En kvinnas doft", så kan den sannerligen rekommenderas.

Mera dans?
Ja, detta är ju inte så pjåkigt heller.
Och jag älskar musiken!

Anitha i Bureå!!
Det här kan ju börja träna på.

Såja, nu är det dags för riktig frukost här i gula huset!

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag har just ätit, jag. Bacon och äggröra.

Solen skiner från blå himmel, det är just nu -9 grader.
Katterna sover efter att ha rejsat runt som galningar ett par timmar. Max ligger och tjurar för att han inte får knycka kattleksarna.
Jag har hällt upp kaffe och ska börja jobba.

Från högtalarna hörs detta:
http://open.spotify.com/track/5gzslnn0fGkJnMz2IbyMw7

Ulrika sa...

"kattleksarna"?
Kattleksakerna, ska det vara. :-)

Anonym sa...

Fantastiskt! S:t Stephens green, Trinity College, Temple Bar, Grafton Street... Åh, som jag kände igen mig!
Tack, underbara Elisabet!

Hedgren

Monet sa...

Vad gör du med den extra citronen med falskt plu-nummer?

Bert Bodin sa...

Det är ju en himla tur att någon bidrar till folkbildningen här. ;-)

Elisabet. sa...

Monet: ja, det blir ju att anmäla till åklagare förstås ,-)

Bert: absolut!