lördag 6 april 2013

På frukostbrickan ...

Ett dinkelbröd, ännu ljummet .., och så en ny variant.

Å, sicken lycka! 
Alldeles nybakat bröd från det lilla bageriet i Slöinge och vi var tre kvinnor som hade kommit några minuter för tidigt och fick vänta .., och vi stod där en stund och surrade och i bakgrunden hördes en kvinna räfsa i slänten .., stooora lövhögar, allt medan koltrasten flöjtade!
En bra början på en lördagmorgon!

Nåväl ... lite smått och gott i annan form finns också på brickan!

Först ut är den där frejdiga madamen i Göteborg!
Nu får vi minsann göra henne sällskap till tatueraren!

I slutet av maj kommer Mian från Falköping och Annika från Kävlinge på besök!
Å, så trevligt det ska bli!
Så länge kan ju hon - västgötskan -, roa sig med att ta helt sagolika bilder.

Det finns många olika sätt att vara "besatt" på. 
Själv har jag alltid varit skrivgalen - vare sig det har gällt att skicka vykort, skriva evighetslånga brev (arma mottagare!) eller bloggande - och det är säkerligen någon bokstavskombination i grunden, men det gör mig inget (det är värre för dom närstående...).
Och allt kanske man inte rår för. 
Det kanske är genetiskt betingat .., det där att "dit det bär, dit bär det ...", som min pappa sa om mamma och mig.
Min kusin Barbro, hon är precis likadan.
Jag är fullständigt övertygad om att i hennes hjärna finns bara vävstolar.
Titta här bara ...! 

Världens bäste bloggare, det vet man ju förstås inte vem det är.
Men en av mina absoluta favoriter, det är den här filuren.

Hon som ska flytta till Kina och är en hejare på stenografi, hon har en film på sin blogg .., en film som gör mig på gränsen till illamående och ändå vill jag titta. 
Här är den.
 
En - annan sorts film -, kom igår i min mobil.
Det var AP som skickade den -.
Och glad blir man.

Nästa år fyller jag sextio.
Ja, käre Gud.
Under veckan i Sälen frågade AP hur jag tänkte fira min kommande födelsedag .., ja, hade jag några planer?
Femtioårsdagen firades i stillhet på en kinarestaurant i Ystad.
Jag var då en relativt tämligen nybliven ensamseglare och hade knappt lärt mig navigera på livets stora hav .. vi var kanske sju, åtta personer runt bordet och stora kalas har aldrig varit min cup of tea.
"Men nästa gång .., då ska jag skippa januarifirandet och i stället sikta in mig på den första veckan i september .., och då ska jag - på något vis -, för första gången vara med om detta.
Antingen inomhus, eller i Hyde Park.
Vinns det på Triss, ska jag bjuda med barn och barnbarn också. 
Stå och vifta ska jag också göra.
Och t ä n k .., om dom spelar detta .., som är det vackraste musikstycke jag vet!



Har ni inte sett filmen. vars titelmusik det där vackra var .., så har ni missat nånting ljuvligt.

Nu, govänner, tänker jag ta mig en skiva av det nybakade dinkelbrödet .., så .., en trevlig lördag önskar jag er alla! Själv ska jag om några timmar påbörja mitt fyradagarspass.

Ajöken, sa fröken.

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Last night of the proms är en upplevelse som jag också skulle vilja vara med om. Något att drömma om.

London i september alltså....vi kanske kan ses där och fira?

För övrigt så älskar jag dina långa inlägg och tröttnar aldrig på dina utvikningar.

Elisabet. sa...

Tankevågor: och för övrigt så älskar jag dig och tycker att du ska komma dit och fira ,-)) Picknick i Hyde Park (i hällregn ..), det skulle väl vara underbart!

Tankevågor sa...

Om du visste så många gånger jag haft picnic i Hyde Park och med allsköns sällskap men ALDRIG har det regnat och aldrig till sån skön musik förstås....

...och för övrigt så älskar jag dig också Elisabet och jag är säker på att även hällregn i Hyde Park skulle vara en upplevelse. :-)

Elisabet. sa...

Tankevågor: men då ses vi där nästa september!