fredag 5 april 2013

Kommer ni ihåg Eivor ...?


Eivor har ibland skickat in DBIV till den här sidan .., hon bor i Adak utanför Malå och har i många, många år varit en eldsjäl för byns biograf och filmfestivalen som hålls där varje år, och där massor med kändisar har kommit på besök.

Eivor är en varm kvinna med mycket humor.

Om ni klickar er fram till 1 timme och 15 minuter (lite drygt) i den här filmen, då kommer ni att få höra vad Jonas Gardell tycker om Eivor i Adak.

Heja dig, Eivor! säger jag bara.

5 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Helt underbart om Adak och Eivor.
Gardell är hur bra som helst...!

bettankax sa...

Heja Eivor, instämmer jag. Tänkte på Anita och dig Elisabet, när Gardell pratade om Adak

Eivor sa...

Jag har aldrig upplevt att någon kan förmedla så mycket kärlek till en ort som Jonas i denna monolog som han förövrigt använt i tre olika shower.

Elisabet. sa...

gunnar i vaplan och bettankax: fast jag är ju helt oskyldig ..., jag bodde ju i Malå.
Numera får man kanske skriva "Malå, en bit utanför Adak ..." ,-)

Anonym sa...

Anitha har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Kommer ni ihåg Eivor ...?":

Eller som Robin i Pererix när de var med på TV för x antal år sedan och fick frågan;

- Var ligger Malå?

- Mitt mellan Adak å Rentjärn. Å int sä långt från Lövberg.