torsdag 4 april 2013

Dagens fönster ...


Från Utrecht i Holland kommer ett helt fång med fönster!

Utrecht .., tänker jag .., ja, just det, där har en f.d. malåbo arbetat som professor i parapsykologi, nämligen den här mannen.

Och det var Lundafarmor som höll i håven.

Tack och bock!



Här kan ni ta en båttur genom stadens gamla delar.
Nio minuter och arton sekunder tar turen  ....., orkar ni med det?
Vackert - vackert - vackert!
Och den som filmat heter Melani van der Vlis.

(Apropå Holland .., vad hände med bloggaren som bodde i Amsterdam och skrev så trevligt? Kommer ni ihåg honom ...? Jag tror att han hette Magnus och en gång tittade han - så där oförhappandes - in i lilla kvartersbutiken i Ystad.)

8 kommentarer:

SoF sa...

Så trevligt att få åka båt i Utrecht, så här på morgonen... :)
V ä l d i g t fint.

Å jag tänker på alla dessa cyklar överallt - det som man alltid hört att det finns så många av i Holland.
Det verkar verkligen vara så.

Varma God morgon & solskenshälsningar!
♥ ♥

annannan sa...

Magnus saknar jag.

Och Utrecht är min favorit bland holländska städer. Amsterdam däremot avstår jag så gärna.

Rexxie sa...

Jag saknar också http://magnusiamsterdam.wordpress.com/ (eller http://magnusiamsterdam.blogspot.se/ eller http://amstxl.blogs.se/ )

Anonym sa...

Såna roliga hus på fönsterbilden! Med taken som små "kräftkalashattar". ellem

Elisabet. sa...

SoF: under en resa till Frankrike, stannade vi till i Haarlingen i Holland och jag föll pladask!
När jag såg den här filmen, föll jag ännu mera!! Visst är det vackert!

annannan och Rexxie: då är vi tre som saknar honom ,-)

Elisabet. sa...

ellem: precis!

Anonym sa...

Tack för turen! Verkligen vackert!!! Hedgren

Elisabet. sa...

Hedgren: ja, visst var det! Tänk, att nån gång ska jag sitta i en sån där båt och kanske äta glass och dricka vatten och bara njuta!